Ο τουρισμός αποτελεί έναν από τους πιο δυναμικούς και αναπτυσσόμενους κλάδους της παγκόσμιας οικονομίας. Πόσο μάλλον στην Ελλάδα που αποτελεί μία χώρα με αμέτρητα νησιά και τουριστικούς προορισμούς που προσελκύουν επισκέπτες απ’ όλο τον κόσμο. Μέσα σ’ αυτό το πλαίσιο, προσφέρεται πληθώρα ευκαιριών καριέρας στον κλάδο για όσους αγαπούν τη φιλοξενία και επιθυμούν να κάνουν ένα επάγγελμα που θα τους τοποθετήσει σε ειδυλλιακά μέρη. Η εργασία στον τουρισμό μετρά πολλά πλεονεκτήματα που καθιστά τη θέση αρκετά δημοφιλή. Η επαγγελματική ανέλιξη, οι νέες εμπειρίες, η ανάπτυξη του κλάδου, η ευελιξία της εργασίας και άλλοι παρόμοιοι παράγοντες κάνουν όλο και περισσότερους να θέλουν να ασχοληθούν με τον κλάδο και να μάθουν περισσότερα γι’ αυτόν.
Ανάμεσα στους επαγγελματίες του τουρισμού, αξίζει να εστιάσουμε στον ρόλο του Hotel Manager που αποτελεί στόχο για αρκετούς απ’ όσους ασχολούνται με τη φιλοξενία. Για τους ειδικούς του τουρισμού, ο Hotel Manager δεν είναι απλά ο διευθυντής ενός ξενοδοχείου, αλλά ο άνθρωπος που διασφαλίζει την άριστη λειτουργία του και συμβάλλει στην απόλυτη εμπειρία του επισκέπτη, καθοδηγώντας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την ομάδα του. Αυτός είναι και ο λόγος που τα προσόντα που απαιτεί η θέση είναι πολλαπλά και συμπεριλαμβάνουν από γνώσεις και διαρκή ενημέρωση μέχρι δεξιότητες διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού αλλά και οικονομικών πόρων. Όσο για τις κρίσεις που μπορεί να προκύψουν, αυτές είναι μάλλον η μεγαλύτερη πρόκληση για έναν Hotel Manager που οφείλει να προσπεράσει με τον πιο ανώδυνο τρόπο.
Στο άρθρο αυτό, θα παρουσιάσουμε όλα όσα χρειάζεται να γνωρίζετε για μια επιτυχημένη καριέρα ως Hotel Manager στον τομέα του τουρισμού. Θα αναλύσουμε τις βασικές δεξιότητες που απαιτούνται, τις προκλήσεις που μπορεί να συναντήσετε και τις μεθόδους που έχουν τη δυνατότητα να σας βοηθήσουν να αναπτύξετε την επιχείρηση και κατ’ επέκταση την καριέρα σας. Είτε είστε νέος, είτε πιο έμπειρος στον τουρισμό, όσα ακολουθούν θα σας εξασφαλίσουν χρήσιμες γνώσεις για να επιτύχετε τους στόχους σας και να διαπρέψετε στη φιλοξενία.
Πώς θα μάθετε περισσότερα για τη θέση του Hotel Manager μέσα από ένα ειδικό σεμινάριο για Σύγχρονη Διοίκηση Ξενοδοχειακών Μονάδων
Ξεκινώντας είναι σημαντικό να υπογραμμίσουμε πως αν θέλετε να μάθετε περισσότερα για τη σύγχρονη διοίκηση ξενοδοχειακών μονάδων, δεν υπάρχει καλύτερη επιλογή από το να παρακολουθήσετε ένα πλήρες σεμινάριο που θα σας προσφέρει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες.
Tο
Skillbox αποτελεί μία ελληνική πλατφόρμα e-learning εκπαίδευσης και τον εκπαιδευτικό βραχίονα του
Jobfind.gr - Career Portal που γεννήθηκε όταν έγινε αντιληπτή η ανάγκη για επιπλέον κατάρτιση σε όλους τους κλάδους, για την οποία αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα η πίεση του χρόνου που αντιμετωπίζει ο σύγχρονος επαγγελματίας. Απώτερος σκοπός είναι η εξέλιξη μέσω της παροχής εκπαίδευσης και στόχος αποδεικνύεται η ανάπτυξη soft και hard skills.
Η υπηρεσία εκπαίδευσης του Skillbox δίνει τη δυνατότητα στον εκπαιδευόμενο να λαμβάνει πρακτικές γνώσεις σύμφωνα με το δικό του αυστηρό χρονοδιάγραμμα με online σεμινάρια, προσβάσιμα από όλες τις συσκευές, desktop και mobile με έμπειρους και διακεκριμένους εισηγητές, ενεργούς στην αγορά εργασίας.
Το πρόγραμμα «
Hotel Manager & Σύγχρονη Διοίκηση Ξενοδοχειακών Μονάδων» αποτελεί ένα ολοκληρωμένο σεμινάριο για όσους θέλουν να διευρύνουν τις επαγγελματικές τους δεξιότητες στον τουρισμό. Σχεδιάστηκε για να βοηθήσει υπαλλήλους και ιδιοκτήτες ξενοδοχειακών μονάδων να αξιολογούν και να προβαίνουν σε ενέργειες βελτίωσης σε ό,τι αφορά την ομαλή λειτουργία του καταλύματος. Το πρόγραμμα αυτό αποτελεί ένα σημαντικό προσόν και για όσους επιθυμούν να εισέλθουν στον τουριστικό κλάδο. Θα αποκτήσετε όχι μόνο επιχειρηματική τεχνογνωσία αλλά και μια ευρεία βάση γνώσεων στον τομέα της τουριστικής βιομηχανίας και στο πώς λειτουργούν τα ξενοδοχεία.
Το Advanced Certificate «
Hotel Manager & Σύγχρονη Διοίκηση Ξενοδοχειακών Μονάδων» βασίζεται στις αρχές της ασύγχρονης e-learning εκπαίδευσης. Αυτό σημαίνει ότι μπορείτε να το παρακολουθείτε σύμφωνα με το δικό σας πρόγραμμα. Το υλικό αποδεσμεύεται τμηματικά ανά εβδομάδα, ενώ μετά το πέρας των 4 εβδομάδων, συνεχίζεται η πρόσβασή σας στο σεμινάριο για τουλάχιστον δύο έτη.
Σε περίπτωση που εξακολουθείτε να έχετε απορίες, καλέστε στο 2310 307707 για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το σεμινάριο.
Τι είναι ο Hotel Manager και ποιες είναι οι αρμοδιότητες του
Ας προχωρήσουμε μ’ έναν σύντομο ορισμό. Με απλά λόγια, ο Hotel Manager είναι ο Διευθυντής του Ξενοδοχείου. Πιο συγκεκριμένα, πρόκειται για έναν επαγγελματία που είναι υπεύθυνος για την καλή λειτουργία του ξενοδοχείου, την αποδοτική διαχείριση των πόρων και του ανθρώπινου δυναμικού και τη στρατηγική κατεύθυνση της επιχείρησης. Όπως είναι εύκολα κατανοητό, αυτός ο πολυδιάστατος ρόλος αναζητά επαγγελματίες με ένα ευρύ φάσμα δεξιοτήτων που θα αναλύσουμε λεπτομερώς στη συνέχεια.
Ας ασχοληθούμε, όμως, πρώτα, με τις κύριες αρμοδιότητες ενός Hotel Manager. Μην ξεχνάτε πως στόχος για να πετύχει ένας Hotel Manager είναι να πετύχει το ξενοδοχείο, που έχει αναλάβει, τους στόχους του κι αυτό εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την ικανοποίηση των επισκεπτών κατά τη διάρκεια της διαμονής τους αλλά και φεύγοντας από αυτό. Συνεπώς, όπως γίνεται εύκολα κατανοητό, η εξυπηρέτηση των πελατών αποτελεί μία από τις βασικές αρμοδιότητες του Hotel Manager, από τον οποίο εξαρτώνται οι υψηλής ποιότητας υπηρεσίες που προσφέρονται καθώς εξαρτώνται από τη συνεχή παρακολούθηση και την τακτική βελτίωση τους. Φυσικά, η καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών δεν είναι ένας στόχος που μπορεί να επιτευχθεί μόνο από τον Hotel Manager αλλά απαιτεί την καλή διαχείριση του προσωπικού, από την πρόσληψη, την εκπαίδευση, την αξιολόγηση των εργαζομένων, εώς και τη διατήρηση ενός υγιούς εργασιακού περιβάλλοντος που τονώνει την παραγωγικότητα. Εκτός από τους ανθρώπινους πόρους, ο Hotel Manager είναι υπεύθυνος για τη διαχείριση των οικονομικών του ξενοδοχείου με τη δημιουργία και διαχείριση του προϋπολογισμού, τον έλεγχο των εσόδων και των εξόδων και τη λήψη στρατηγικών αποφάσεων. Στόχος είναι η δημιουργία μιας βιώσιμης επιχείρησης με την αύξηση των κερδών και τη μείωση του κόστους, όπου είναι εφικτό. Ήδη μιλήσαμε για τη διαχείριση του προσωπικού και των πόρων, όμως μία από τις αρμοδιότητες είναι και η διαχείριση των εγκαταστάσεων του ξενοδοχείου που πρέπει να συντηρούνται ώστε να είναι καλαίσθητες και πρώτα απ’ όλα ασφαλείς για τους εργαζομένους και τους επισκέπτες. Κλείνοντας, αξίζει να αναφέρουμε την εκτέλεση στρατηγικών μάρκετινγκ αλλά και το μακροπρόθεσμο όραμα που ενδέχεται να απαιτούνται από τον Hotel Manager για την περεταίρω ανάπτυξη της ξενοδοχειακής μονάδας στην οποία εργάζεται.
Οι δεξιότητες που χρειάζεται ένας επιτυχημένος Hotel Manager
Όπως ήδη αναφέρθηκε, η διοίκηση ενός ξενοδοχείου είναι μια απαιτητική θέση που απαιτεί μια πληθώρα δεξιοτήτων. Αν επιθυμείτε να ασχοληθείτε με τον χώρο του τουρισμού και το συγκεκριμένο επάγγελμα, θα πρέπει να αναρωτηθείτε αν ήδη κατέχετε ή αν μπορείτε να εξελίξετε τις δεξιότητες που ακολουθούν. Για τον τουρισμό, το Α και το Ω είναι μάλλον οι επικοινωνιακές δεξιότητες που δεν αφορούν μόνο τους πελάτες αλλά και το προσωπικό ή ακόμα και τους ιδιοκτήτες ή τους προμηθευτές. Για έναν manager, αρκετά σημαντικές είναι και οι ηγετικές δεξιότητες που κρίνονται θεμελιώδεις για την τόνωση της παραγωγικότητας των εργαζομένων και τη δημιουργία ενός υγιούς και αποδοτικού εργασιακού περιβάλλοντος. Παραπάνω, αναπτύξαμε ήδη την αξία των δεξιοτήτων της οικονομικής διαχείρισης, του marketing και της διαχείρισης του ανθρώπινου δυναμικού. Ειδική αναφορά αξίζει στην ικανότητα του Hotel Manager να δημιουργεί ένα αποτελεσματικό χρονοδιάγραμμα που θέτει σε προτεραιότητα τις εργασίες αλλά και η εξοικείωση του με τα επιτεύγματα τις τεχνολογίας, το διαδίκτυο και τους υπολογιστές. Εξαιρετικά χρήσιμες επίσης κρίνονται οι δεξιότητες επίλυσης των προβλημάτων που προκύπτουν στη λειτουργία ενός ξενοδοχείου αλλά και η διαχείριση των κρίσεων, από απρόβλεπτα γεγονότα μέχρι φυσικές καταστροφές.
Χρήσιμες συμβουλές για έναν Hotel Manager από τους ειδικούς
Ήδη εξηγήσαμε τους λόγους που η θέση του Hotel Manager είναι τόσο απαιτητική κι όλες τις δεξιότητες που πρέπει να συνδυάζει ένας άνθρωπος για να αναλάβει αυτή τη θέση. Η δυσκολία του επαγγέλματος κάνει ακόμη πιο χρήσιμη την επικοινωνία με πιο έμπειρους επαγγελματίες και τις συμβουλές των ειδικών που αποτελούν απότοκο της εμπειρίας τους.
Η εξυπηρέτηση των πελατών θα πρέπει να είναι η απόλυτη προτεραιότητα σας καθώς παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στην εμπειρία του πελάτη, την αξιολόγηση που θα αφήσει για το ξενοδοχείο και την επιτυχία / ανάπτυξη της μονάδας στο μέλλον.
Δημιουργήστε μία δυνατή ομάδα που συνεργάζεται αρμονικά και διαθέτει όλα τα προσόντα για να διαπρέψει στον χώρο της φιλοξενίας. Φροντίστε να αναγνωρίζετε τις επιτυχίες τους και να τους ενθαρρύνετε να παίρνουν πρωτοβουλίες. Το να έχετε γύρω σας ανθρώπους που εμπιστεύεστε, θα σας βοηθήσει να επικεντρωθείτε στα πραγματικά σημαντικά ζήτημα και να εστιάσετε στις προτεραιότητες της επιχείρησης.
Επενδύστε στη διαρκή εκπαίδευση του προσωπικού και την καλή συνεργασία των μελών της ομάδας σας. Το προσωπικό του ξενοδοχείου λαμβάνει τη μεγάλη ευθύνη της φιλοξενίας των επισκεπτών, οπότε κρίνεται κρίσιμο να είναι καταρτισμένο και να διακρίνεται για την ομαδικότητα του σ’ ένα υποστηρικτικό περιβάλλον.
Ωστόσο η διαρκής εξέλιξη αφορά και κάθε Hotel Manager ο οποίος θα πρέπει να παρακολουθεί και να αξιοποιεί τα τεχνολογικά επιτεύγματα αλλά και τις τάσεις της αγοράς στον κλάδο της φιλοξενίας ώστε να ξεχωρίσει από τον ανταγωνισμό.
Η διαχείριση των οικονομικών είναι μία από τις αρμοδιότητες σας και, όπως εύκολα εννοείται, επηρεάζει σημαντικά τη βιωσιμότητα της επιχείρησης γι’ αυτό και απαιτεί συνεχή παρακολούθηση. Το ίδιο ισχύει και για τα υγειονομικά πρότυπα και τα πρότυπα ασφαλείας που θα πρέπει να τηρούνται με ευλάβεια.
Οι ειδικοί σας εφιστούν την προσοχή ώστε να μην παραμελείτε το marketing καθώς αυτό θα φέρει νέους πελάτες και θα βελτιώσει τις προοπτικές της επιχείρησης, επιμηκύνοντας το μέλλον της.
Τέλος, οι ειδικοί υπογραμμίζουν την αξία της αξιολόγησης και της ανατροφοδότησης. Προτείνουν να είστε ανοιχτοί στην κριτική και να την λαμβάνετε υπόψη ώστε να βελτιώσετε τις υπηρεσίες σας, όπου είναι εφικτό.