Γιατί το visual merchandising είναι απαραίτητο για ένα κατάστημα

Design / Photo / Video

2/8/2024
Τα φυσικά καταστήματα που έχουν απομείνει βιώνουν μεγάλο ανταγωνισμό, τόσο μεταξύ τους, όσο και με τις πολυεθνικές ή τα ηλεκτρονικά καταστήματα που έχουν μειώσει σημαντικά τις τιμές, λόγω του μικρότερου κόστους παραγωγής. Αυτό σημαίνει πως οι περισσότεροι ιδιοκτήτες καταστημάτων αναγκάζονται να βελτιώνονται συνεχώς και να αποκτούν νέες δεξιότητες ώστε να αναβαθμίσουν την αγοραστική εμπειρία του πελάτη, αυξάνοντας τα κέρδη του. 
 
Με απλά λόγια, οι πωλήσεις ενός καταστήματος, τη σημερινή εποχή, δεν έχουν να κάνουν μόνο με την ποιότητα των προϊόντων που διαθέτει αλλά και με τις τιμές τους, το marketing, τη διαχείριση των social media και φυσικά τον τρόπο που παρουσιάζονται στους πελάτες, στα ράφια αλλά και τη βιτρίνα. Το visual merchandising, δηλαδή η τέχνη της οπτικής παρουσίασης των προϊόντων, που θα αναλύσουμε στη συνέχεια αυτού του άρθρου, παίζει καθοριστικό ρόλο στην αγοραστική εμπειρία του πελάτη αλλά και στην αύξηση των πωλήσεων.
 
Από τις εντυπωσιακές βιτρίνες που τραβούν την προσοχή των περαστικών, μέχρι τη στρατηγική τοποθέτηση των προϊόντων εντός του καταστήματος, το visual merchandising αξιοποιείται από μεγάλους οίκους μόδας μέχρι συνοικιακά καταστήματα. Μάλιστα, είναι μια τέχνη ιδιαίτερα απαιτητική που αξιοποιεί διάφορα πεδία όπως η διακόσμηση, η ψυχολογία, το marketing, η επιχειρηματικότητα κ.α. Για να γίνει εύκολα κατανοητό, δεν αρκεί η αισθητική για το visual merchandising ενός καταστήματος. 
 
Σε αυτό το άρθρο, θα ορίσουμε τι είναι το visual merchandising, θα εξετάσουμε τους λόγους για τους οποίους το visual merchandising είναι απαραίτητο για κάθε φυσικό κατάστημα, θα αναλύσουμε τις τεχνικές του και φυσικά θα μοιραστούμε τις βασικές συμβουλές των ειδικών. Τέλος, αν διάθετε ένα καταστήματα και θέλετε να μάθετε περισσότερα για το visual merchandising ή αν θέλετε να ασχοληθείτε επαγγελματικά με αυτό, στη συνέχεια θα βρείτε το πιστοποιημένο σεμινάριο που θα σας βοηθήσει να εμπλουτίσετε τις γνώσεις σας και να βελτιώσετε τις δεξιότητες σας. 
 

Τι είναι το visual merchandising

 
Το visual merchandising είναι η τεχνική της οπτικής παρουσίασης προϊόντων και υπηρεσιών σε ένα κατάστημα με τρόπο που προσελκύει τους πελάτες και τους οδηγεί στην πραγματοποίηση αγορών. Είναι μια πολυδιάστατη προσέγγιση που περιλαμβάνει διάφορες τεχνικές και στρατηγικές, που έχουν να κάνουν με την ψυχολογία του καταναλωτή αλλά και τις τάσεις της διακόσμησης, αξιοποιώντας τα χρώματα, τον φωτισμό, τα ίδια τα προϊόντα κ.α. Ο στόχος του visual merchandising είναι να δημιουργήσει ένα ελκυστικό περιβάλλον που ενθαρρύνει τους καταναλωτές να παραμείνουν περισσότερο στο κατάστημα, να γνωρίσουν τα προϊόντα και τελικά να προχωρήσουν σε αγορές, περνώντας ευχάριστα τον χρόνο τους. Σίγουρα σας έχει τύχει και να μπείτε σε ένα καταστήματα που δεν θέλετε να φύγετε αλλά και να βιάζεστε να ολοκληρώσετε τις αγορές για να κατευθυνθείτε στην έξοδο. 
 
Το visual merchandising έχει να κάνει κυρίως με τη βιτρίνα του καταστήματος, αλλά όχι μόνο. Ο λόγος είναι πως οι βιτρίνες δημιουργούν την πρώτη εντύπωση για ένα κατάστημα και οδηγούν τον πελάτη στο κατώφλι του ή τον απομακρύνουν. Μια καλοστημένη βιτρίνα μπορεί να προσελκύσει έναν πελάτη, όπως κι ένα προϊόν που μπορεί να βρίσκεται σε αυτή και να κερδίζει τις εντυπώσεις των περαστικών. Ωστόσο, οι βιτρίνες δεν έχουν να κάνουν μόνο με τις πωλήσεις αλλά και με τη συνολική ταυτότητα του καταστήματος σας. Με απλά λόγια, η βιτρίνα ενός καταστήματος θα πρέπει να προσαρμόζεται στην ταυτότητα αλλά παράλληλα έχει και τη δυνατότητα να τη διαμορφώσει. 
 
Ωστόσο, πέρα από τη βιτρίνα, το visual merchandising περιλαμβάνει και τη στρατηγική τοποθέτηση των προϊόντων εντός του καταστήματος. Αυτό σημαίνει ότι τα προϊόντα πρέπει να τοποθετούνται με τρόπο που να είναι εύκολα προσβάσιμα και παράλληλα να προβάλλονται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Μάλιστα, υπάρχουν διάφορες τεχνικές που έχουν ως αποτέλεσμα να προωθούνται συγκεκριμένα προϊόντα ανάλογα με την τοποθέτηση τους στο κατάστημα. Ο φωτισμός, τα χρώματα, η οργάνωση, η διάταξη και άλλοι παράγοντες παίζουν κι εδώ τον ρόλο τους. Μέσω του visual merchandising, οι ιδιοκτήτες των καταστημάτων μπορούν να κατευθύνουν την προσοχή των πελατών σε συγκεκριμένα προϊόντα και να προωθήσουν κομμάτια με μεγάλο απόθεμα. Όλα αυτά φυσικά με τη χρήση κατάλληλων τεχνικών ή την επιλογή κατάλληλων συνεργατών. 
 

 Γιατί είναι σημαντικό το visual merchandising και ποια είναι τα οφέλη του

 
Το visual merchandising είναι εξαιρετικά σημαντικό για τα καταστήματα, καθώς επηρεάζει άμεσα την αγοραστική εμπειρία των πελατών και μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα περισσότερες πωλήσεις, καλύτερη σύνδεση με τους καταναλωτές και μεγαλύτερη ικανοποίηση των πελατών. Η σημασία του έγκειται στην ικανότητά του να δημιουργεί ένα ευχάριστο περιβάλλον αγορών για όλους, που ενισχύει την επιθυμία για αγορές και αυξάνει τον χρόνο παραμονής τους στο κατάστημα. Με την κατάλληλη οπτική παρουσίαση, τα προϊόντα μπορούν να δείξουν πιο ελκυστικά και να γίνουν ακαταμάχητα. 
 
Τα οφέλη του visual merchandising είναι πολλαπλά και έχουν αποδειχθεί από πολλαπλές μελέτες. Γι’ αυτό και μεγάλες - εξαιρετικά επιτυχημένες εταιρείες ξοδεύουν σημαντικό μέρος του προϋπολογισμού τους για το visual merchandising. Πρώτον, το visual merchandising μπορεί να αυξήσει τις πωλήσεις, καθώς οι πελάτες είναι πιο πιθανό να κάνουν αγορές όταν βρίσκονται σε ένα κατάστημα που τους κάνει να νιώθουν όμορφα. Επιπλέον, προσεκτικά και με στρατηγική στημένες βιτρίνες έχουν τη δυνατότητα να προσελκύσουν περισσότερους πελάτες στο κατάστημα, αυξάνοντας την επισκεψιμότητα και κατ’ επέκταση τη δυνατότητα πωλήσεων. Επίσης, το visual merchandising μπορεί να ενισχύσει την ορατότητα του καταστήματος. Με την κατάλληλη διακόσμηση, τα καταστήματα έχουν τη δυνατότητα να δημιουργήσουν μια ξεχωριστή εικόνα που θα κάνει τους πελάτες να τα ξεχωρίσουν, να τα αποθηκεύσουν στη μνήμη τους και να επιστρέψουν σύντομα. Ακόμα, το visual merchandising σας επιτρέπει να διαμορφώσετε εσείς την ταυτότητα που θέλετε να έχει το κατάστημα σας και σε δεύτερη φάση το αγοραστικό κοινό που θέλετε να απευθυνθείτε. Η σωστή τοποθέτηση και η αποτελεσματική παρουσίαση των προϊόντων μπορεί να βοηθήσει τους πελάτες να βρουν αυτό που χρειάζονται πιο εύκολα και πιο γρήγορα, φτάνοντας στο ταμείο πιο σύντομα και με περισσότερα προϊόντα. Λαμβάνοντας υπόψη όσα αναφέρθηκαν, γίνεται κατανοητό ότι το visual merchandising δεν είναι μόνο ένας τρόπος για να προσελκύσετε πελάτες και να αυξήσετε τις πωλήσεις, αλλά και μία τεχνική που αναβαθμίζει την αγοραστική εμπειρία των καταναλωτών και τους μετατρέπει σε μόνιμους πελάτες. 
 

Μερικές συμβουλές για το visual merchandising του καταστήματος σας

 
Όπως ήδη εξηγήσαμε, το visual merchandising είναι μια χρήσιμη τεχνική της λιανικής πώλησης που μπορεί να κάνει τη διαφορά για το κατάστημα σας. Οι παρακάτω συμβουλές των ειδικών θα σας βοηθήσουν να το αξιοποιήσετε με θετικά αποτελέσματα για την επιχείρηση σας. 
 
  1. Οι βιτρίνες είναι το πρώτο πράγμα που βλέπουν οι πελάτες, γι’ αυτό και θα πρέπει να αφιερώσετε χρόνο, χρήματα αλλά και φαιά ουσία ώστε να τις διαμορφώσετε, όπως πρέπει. 
  2. Υπάρχουν συγκεκριμένα χρώματα που προτιμούν οι ειδικοί στις βιτρίνες τους και αυτά είναι τα έντονα που τραβούν την προσοχή. 
  3. Ο σωστός φωτισμός μπορεί να αναδείξει τα προϊόντα σας και να δημιουργήσει την κατάλληλη ατμόσφαιρα, οπότε μην υποτιμήσετε τη σημασία του. 
  4. Ανανεώσετε ανά τακτά χρονικά διαστήματα τόσο τις βιτρίνες, όσο και το εσωτερικό του καταστήματος σας, ώστε να προσφέρετε νέες εικόνες στους περαστικούς αλλά και τους πελάτες σας. 
  5. Οι καθρέφτες μπορούν να δώσουν την αίσθηση ότι το κατάστημα είναι μεγαλύτερο και πιο φωτεινό, όπως και η βιτρίνα σας, αρκεί να τους τοποθετήσετε σε στρατηγικά σημεία.
  6. Η αισθητική και η διακόσμηση έχουν πολύ μεγάλη σημασία αλλά η λειτουργικότητα πρέπει να είναι προτεραιότητα καθώς κανείς δεν επιθυμεί να βρεθεί σε ένα όμορφο καταστήματα που δυσκολεύεται να κινηθεί ή να βρει αυτό που ψάχνει. 
  7. Αναδείξτε τα κορυφαία προϊόντα σας ή εκείνα που έχετε σε μεγάλο απόθεμα ή εκείνα που θέλετε να πουληθούν πρώτα, τοποθετώντας τα σε κεντρικά ράφια ή κοντά στην είσοδο του καταστήματος ή στη βιτρίνα σας. 
  8. Μελέτες έχουν δείξει ότι συγκεκριμένη μουσική μπορεί να δημιουργήσει μία ατμόσφαιρα που βελτιώνει τη διάθεση των πελατών και τους οδηγεί στην αγορά προϊόντων. Η χαρούμενη αλλά όχι πολύ έντονη ή δυνατή μουσική φαίνεται πως είναι η καλύτερη λύση, όπως και τα pop hits της εκάστοτε περιόδου. 
  

Πώς θα βελτιώσετε τις δεξιότητες σας στο visual merchandising

 
Το visual merchandising είναι μια τέχνη που σίγουρα μπορεί να διδαχθεί και να αναπτυχθεί μέσω της εκπαίδευσης και της πρακτικής εμπειρίας. Στο Advanced ACTA-Certified Course «Visual Merchandising & Διακόσμηση Βιτρίνας», θα ανακαλύψετε μέσα από 4 online συναντήσεις μέσω ΖΟΟΜ, διάρκειας δυόμιση ωρών ανά μάθημα, πώς να διαμορφώσετε μία βιτρίνα ώστε ο περαστικός να γίνει πελάτης σας, αλλά και τον τρόπο προσέγγισης του εσωτερικού του καταστήματος για καλύτερη προβολή των προϊόντων ή των υπηρεσιών σας. Οι σημειώσεις από τις διαλέξεις θα βρίσκονται μέσα στην πλατφόρμα του Skillbox ενώ οι συμμετέχοντες μπορούν να δουν τα video των ZOOM Meeting την επόμενη μέρα on demand σε περίπτωση που χάσουν το μάθημα ή θέλουν να θυμηθούν κάποια σημαντικά σημεία.
 
Το σεμινάριο απευθύνεται σε όσους αγαπούν την καλαισθησία και τη δημιουργικότητα και επιθυμούν να αποκτήσουν εξειδικευμένη γνώση για το στήσιμο της βιτρίνας, σε υπεύθυνους και πωλητές καταστημάτων, υπεύθυνους πωλήσεων και marketing, σε επαγγελματίες στον τομέα του εμπορίου που θέλουν να γνωρίζουν τις τεχνικές του στησίματος μιας βιτρίνας, σε επαγγελματίες διακοσμητές, σχεδιαστές, στυλίστες, ενδυματολόγους που αναζητούν κατάρτιση στο χώρο του visual merchandising και σε φοιτητές διακοσμητικής, γραφιστικής και styling.
 
Όσα αξίζει να γνωρίζετε για το Skillbox: Το Skillbox αποτελεί τον εκπαιδευτικό βραχίονα του Jobfind.gr - Career Portal. Η εξέλιξη μέσω της παροχής εκπαίδευσης με στόχο την ανάπτυξη soft και hard skills. Θελήσαμε λοιπόν να δημιουργήσουμε μία υπηρεσία εκπαίδευσης, που θα έδινε τη δυνατότητα στον εκπαιδευόμενο να λαμβάνει πρακτικές γνώσεις σύμφωνα με το δικό του αυστηρό χρονοδιάγραμμα. Η online γνώση και τα μαθήματα μέσα από σεμινάρια, προσβάσιμα από όλες τις συσκευές, desktop και mobile, παρέχουν κατάρτιση πάνω σε επίκαιρα θέματα από έμπειρους και διακεκριμένους εισηγητές, ενεργούς στην αγορά εργασίας. Έτσι γεννήθηκε το Skillbox, μία ελληνική πλατφόρμα e-learning εκπαίδευσης που δεν έχει σκοπό μόνο να σας επιμορφώσει αλλά να ξεκλειδώσει τις δεξιότητές σας.
 
Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το σεμινάριο καλέστε μας στο 2310 307707.
 
Jobfind

Πιστοποιημένη πλατφόρμα e-learning εκπαίδευσης
Τεχνοβλαστός Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης
Powered by: