Αποκτήστε αυτές τις 15 δεξιότητες για σίγουρη επιτυχία στην καριέρα σας

Career

5/11/2018

Μπορεί να εργάζεστε σε μια συγκεκριμένη δουλειά και να πιστεύετε ότι είστε κατάλληλοι για να ηγηθείτε μιας ομάδας ή πρέπει να πάρετε προαγωγή λόγω της εκτεταμένης εμπειρίας σας και των τεχνικών δεξιοτήτων που έχετε. Πρέπει όμως να καταλάβετε ότι οι τάσεις στο χώρο εργασίας και σταδιοδρομίας συνεχώς εξελίσσονται. Είναι ένας κόσμος όπου ισχύει η δημιουργικότητα και η κτήση διαφορετικών δεξιοτήτων.

Για να ανταποκριθείτε σε νέους στόχους του οργανωτικού ή εργασιακού χώρου, πρέπει να επιδείξετε κάτι καινούριο, σύμφωνα με το lifehack. Στην ψηφιακή εποχή, την οποία διανύουμε θα χρειαστείτε τις παρακάτω ικανότητες για να είστε επιτυχημένοι και να μείνετε μπροστά:

1. Λογοδοσία
Υπάρχει διαφορά μεταξύ της εθελοντικής ανάληψης ενός έργου και της δέσμευσης να το εκτελέσετε. Εδώ έρχεται η λογοδοσία.
Στο σύγχρονο χώρο εργασίας, δεν χρειάζεται απλώς να έχετε πλήρη επίγνωση του τι αναλαμβάνετε όταν πρόκειται για την αποδοχή ενός έργου, πρέπει επίσης να είστε υπόλογοι για την επιτυχία ή όχι του έργου.

2. Ικανότητα προσαρμογής
Τίποτα δεν μένει ίδιο. Στο σύγχρονο εργασιακό περιβάλλον, δεν πρέπει να αποφεύγουμε την αλλαγή, αλλά αντίθετα θα πρέπει να την «αγκαλιάζουμε».
Το να μένετε προσκολλημένοι σε παλιές τακτικές ή κανόνες δεν θα βοηθήσει στην ανάπτυξη της καριέρας σας. Πραγματικά θα πρέπει να ανοίξετε το μυαλό σας σε νέες προσεγγίσεις και σκέψεις που θα σας βοηθήσουν να επιλύσετε ταχύτερα και ίσως καλύτερα τα προβλήματα στη δουλειά σας.

3. Networking
Μία απλή συζήτηση δεν θεωρείται τόσο απλή πλέον. Μια απλή συζήτηση θα μπορούσε να εκτοξεύσει την καριέρα σας. Ποτέ δεν ξέρετε ποιον θα συναντήσετε και τι αντίκτυπο θα μπορούσε να έχει στην καριέρα σας.
Είναι πλέον μείζονος σημασίας να μπορείτε να συζητήσετε με οποιονδήποτε και σε οποιαδήποτε στιγμή και όλο αυτό να έχει σαν αποτέλεσμα να εξελιχθείτε εργασιακά.
Από το να μιλάτε και να παρακολουθείτε εκδηλώσεις μέχρι το να αποστέλλετε την επαγγελματική σας κάρτα, σίγουρα θα πρέπει να αρχίσετε να εξετάζετε ποιο είδος networking θα μπορούσε να κάνει καλύτερα για εσάς.

4. Εστίαση
Η εστίαση σχετίζεται με το πόσο παραγωγικοί θέλετε να είστε. Είναι δύσκολο να επικεντρωθείτε σε ένα πράγμα, όταν υπάρχουν τόσα πολλά που χρειάζονται την προσοχή σας.
Όλοι έχουμε φτάσει κάποια στιγμή στο σημείο όπου προσπαθούμε να διεκπεραιώσουμε ευκολότερα πράγματα, όπως τον έλεγχο των email μας ή της σελίδας μας στο Facebook.
Αν όμως θέλουμε στ’ αλήθεια να ξεχωρίσουμε, θα πρέπει να εξασκηθούμε στο να επικεντρωνόμαστε σωστά έτσι ώστε στο τέλος να είμαστε ικανοποιημένοι με τη δουλειά που κάναμε.

5. Προσεκτική ακρόαση
Δεν θα καταλάβατε πραγματικά ένα θέμα εάν δεν ακούτε ή αμφισβητείτε κάθε απόφαση που γίνεται.

6. Καινοτομία
Όλα έχουν να κάνουν με το να θέτουμε τα σωστά ερωτήματα και να βρίσκουμε πιο έξυπνους και καλύτερους τρόπους ώστε να παίρνουμε τα επιθυμητά αποτελέσματα.
Μπορεί να μην είστε απαραιτήτως ο πιο σκληρά εργαζόμενος στο γραφείο, αλλά θα ήσαστε πολύ πιο αποτελεσματικός αν πιέζατε τον εαυτό σας να βρει πιο δημιουργικές λύσεις για ένα πρόβλημα.

7. Αυτοπεποίθηση
Υπάρχει διαφορά μεταξύ της αλαζονείας σχετικά με τα επιτεύγματά σας και την πραγματική ανάπτυξη της ικανότητας σας να υπερασπίζεστε τις ιδέες σας.
Μερικές φορές, το να έχετε αυτοπεποίθηση σας βοηθά να εξασφαλίσετε και να προωθήσετε τα επιτεύγματα των άλλων. Χρειάζεστε αυτοπεποίθηση  στο χώρο εργασίας, εάν πρόκειται να αποδώσετε καλά, να εμπλακείτε και να επιτύχετε συγκεκριμένους στόχους.

8. Ηγεσία
Οι δεξιότητες ηγεσίας θα μπορούσαν να αποτελέσουν πηγή επιρροής για τους συναδέλφους σας και επιπλέον θα ήταν ικανές να τους βάλουν σε μια καλή τροχιά για να επιτύχουν τους μελλοντικούς στόχους τους. Οποιοσδήποτε έχει δεξιότητες ηγεσίας θα αποκτά πάντα ορατότητα μέσα σε έναν οργανισμό και σίγουρα θα θεωρείται φαβορί για περισσότερες ευκαιρίες ή προαγωγές.

9. Επικοινωνία
Είτε είναι γραπτή ή λεκτική επικοινωνία, οι επικοινωνιακές δεξιότητες είναι ζωτικής σημασίας στο χώρο εργασίας.
Ένας από τους κύριους λόγους είναι επειδή βοηθάει στην ανάπτυξη σχέσεων με τους συναδέλφους και τους ανώτερους.
Με καλές δεξιότητες επικοινωνίας, θα μπορείτε να τηρείτε τις προθεσμίες και να παρέχετε εξαιρετική δουλειά.
Οι εργαζόμενοι είναι πιο παραγωγικοί όταν γνωρίζουν πώς να επικοινωνούν με τους συναδέλφους τους σε έναν οργανισμό.

10. Ομαδική εργασία
Σίγουρα, δεν υπάρχει τίποτα που μια επιχείρηση μπορεί να κάνει αν εξαρτάται από τη δραστηριότητα ενός μοναδικού ατόμου. Η επιτυχία επιτυγχάνεται όταν διάφοροι άνθρωποι συνεργάζονται για έναν κοινό στόχο. Οι συνεργάτες μιας ομάδας τείνουν να χτίζουν μια φιλική εργασιακή κουλτούρα και να βοηθούν ο ένας τον άλλον.
Επιπλέον, μια επιχείρηση θα τα πηγαίνει καλύτερα όταν οι υπάλληλοί του μπορούν να συνθέσουν τα ποικίλα ταλέντα και τις δυνάμεις τους.
Ο σύγχρονος χώρος εργασίας αναζητά άτομα που μπορούν να συνεργαστούν καλά με τους συναδέλφους τους. Αν έχετε την ικανότητα να είστε καλός παίκτης της ομάδας, τότε σίγουρα αυτό θα ληφθεί υπόψη για προαγωγές και επαγγελματική εξέλιξη.

11. Δεξιότητες πειθούς
Υπάρχει πάντα αυτό το σημείο στην καριέρα σας όταν πρέπει να πείτε στους άλλους για τις ιδέες, τις υπηρεσίες ή τα προϊόντα σας. Μπορεί, επίσης, ήδη να  «πουλάτε» κάποια από αυτά τα πράγματα.
Οι δεξιότητες πειθούς είναι απαραίτητες για την εξέλιξη της σταδιοδρομίας σας, επειδή πρέπει να είστε σε θέση να διαμορφώσετε ένα ισχυρό, πειστικό επιχείρημα για το «γιατί» το άλλο πρόσωπο πρέπει να αγοράσει τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας.

12. Διαπραγματευτικές ικανότητες
Από τη συζήτηση του μισθού σας μέχρι την εναρμόνιση των συνεργατών σας με ένα νέο τρόπο σκέψης, η δύναμη της διαπραγμάτευσης είναι μια ικανότητα κλειδί.
Στον σημερινό χώρο εργασίας, οι καλές δεξιότητες διαπραγμάτευσης είναι επωφελείς τόσο κατά τις εσωτερικές όσο και κατά τις εξωτερικές συζητήσεις. Οι πωλητές ενός νέου προϊόντος ή ιδέας και οι ίδιοι οι πελάτες χρειάζονται πάντα διαπραγματεύσεις για να πετύχουν στην αγορά.
Εάν μπορείτε να έχετε αυτή την ποιότητα και να τη μεγιστοποιήσετε, τότε έχετε μεγάλη πιθανότητα να κινηθείτε προς τα πάνω στην καριέρα σας.

13. Γνωρίζοντας πότε και πώς να δείξετε τη συμπόνια
Η οικοδόμηση σχέσεων και η διατήρησή τους είναι σημαντική για την μακροπρόθεσμη επιτυχία της σταδιοδρομίας σας. Έχοντας τη δυνατότητα να τοποθετείτε τον εαυτό σας στη θέση κάποιου άλλου βοηθάει στην ανάπτυξη σχέσεων και είναι ένα βασικό συστατικό για να προχωρήσετε στην καριέρα σας.
Με την ενσυναίσθηση, μπορείτε να δώσετε στους συνεργάτες σας πληροφορίες και να τους προσφέρετε εκείνη την υποστήριξη που θα τους βοηθήσει να αναπτυχθούν στη δουλειά τους. Με τη συμπόνια μπορείτε να κατευθύνετε τους συναδέλφους σας να βάζουν τα δυνατά τους.
Έτσι μαθαίνετε να προσφέρετε υποστήριξη, συμπόνια και ανατροφοδότηση καθημερινά στις εργασίες σας. Με αυτό τον τρόπο θα έχετε ένα πιο ανθρώπινο εργασιακό περιβάλλον και θα είστε ευλογημένοι με τις θετικές συναισθηματικές αποδόσεις.

14. Δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων
Θα πρέπει να είστε προνοητικοί στην επίλυση προβλημάτων. Το περιβάλλον εργασίας παρουσιάζει μια σειρά καταστάσεων που ζητούν λύσεις.
Για να είστε ενεργοί στην επίλυση προβλημάτων σε μια επιχείρηση σημαίνει ότι είστε πρόθυμοι να πάτε πιο μπροστά για να πάρετε την πίεση από το αφεντικό και τους συναδέλφους σας. Με αυτή την ικανότητα, να είστε σίγουροι ότι θα προχωρήσετε στην καριέρα σας.

15. Υπομονή με τους άλλους
Η υπομονή σας με τους άλλους μπορεί να είναι ζωτικής σημασίας σε μια τεταμένη κατάσταση. Ενώ ο σύγχρονος χώρος εργασίας μπορεί να παρουσιάσει αγχωτικές καταστάσεις, το πόσο υπομονετικοί είστε με τους συναδέλφους σας και τους ανωτέρους σας θα μπορούσε να καθορίσει την εξέλιξη της σταδιοδρομίας σας.
Η υπομονή είναι μια δύσκολη δεξιότητα, ωστόσο αυτή η δεξιότητα θα παρατηρηθεί από τη διοίκηση και θα θεωρηθεί ως πολύ ισχυρό πλεονέκτημα για να ωθήσει την εταιρεία προς το καλύτερο.

Εν κατακλείδι
Δεν είναι απλά το να έχετε τις προαναφερθείσες δεξιότητες, αλλά να τις κατακτήσετε πλήρως και να τις χρησιμοποιείτε για την εξέλιξη της σταδιοδρομίας σας.
Πρέπει να καταλάβετε ότι αυτές οι δεξιότητες σας κάνουν πιο ανθρώπινους, πιο προετοιμασμένους για νέες προκλήσεις. Όσο περισσότερο επιδεικνύετε αυτές τις ικανότητες, τόσο πιο γρήγορα θα προχωρήσει η καριέρα σας.
Πρέπει να καταλάβετε ότι θα σας βοηθήσουν να δημιουργήσετε σχέσεις, να αναπτύξετε διπλωματία και σεβασμό, ενώ θα είστε στο επίκεντρο τόσο της ατομικής επιτυχίας όσο και της εταιρικής παραγωγικότητας. Αυτές οι δεξιότητες θα βοηθήσουν επίσης και τον μετριασμό των συγκρούσεων και τον περιορισμό της κακής συμπεριφοράς στο γραφείο.
Ο σύγχρονος χώρος εργασίας χρειάζεται ισχυρούς και αποτελεσματικούς ηγέτες των επιχειρήσεων που είναι γεμάτοι με θετικότητα και εμπιστοσύνη και ικανοί να εμπνεύσουν την ανάπτυξη τη δημιουργία ενός καλύτερου εργασιακού χώρου.

Jobfind

Πιστοποιημένη πλατφόρμα e-learning εκπαίδευσης
Τεχνοβλαστός Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης
Powered by: