Ακόμα 6 brain hacks για να μαθαίνετε καλύτερα και γρηγορότερα!

Προσωπική Ανάπτυξη

13/12/2018

Είτε πρόκειται για μια νέα τεχνολογία, μια ξένη γλώσσα ή μια προηγμένη δεξιότητα, το να παραμείνετε ανταγωνιστικοί σημαίνει συχνά να μαθαίνετε νέα πράγματα.

Σχεδόν τα δύο τρίτα των αμερικανών εργαζομένων έχουν παρακολουθήσει μαθήματα ή επιδιώκουν την πρόσθετη κατάρτιση για να προωθήσουν τη σταδιοδρομία τους, σύμφωνα με μελέτη που έγινε τον Μάρτιο του 2016 από το ερευνητικό κέντρο Pew. Αναφέρει ότι τα αποτελέσματα περιλαμβάνουν ένα διευρυμένο επαγγελματικό δίκτυο, μια νέα θέση εργασίας ή μια διαφορετική σταδιοδρομία.

Η γρήγορη εκμάθηση μπορεί να σας δώσει ακόμα μεγαλύτερη ώθηση. Η επιστήμη αποδεικνύει ότι υπάρχουν έξι τρόποι να μάθετε και να διατηρείτε κάτι πιο γρήγορα και σε εμάς τα παρουσιάζει η Fast Company.

ΔΙΔΑΞΤΕ Ο,ΤΙ ΜΑΘΑΤΕ ΣΕ ΕΝΑΝ ΑΛΛΟ (Ή ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΤΕ)
Αν φανταστείτε ότι θα πρέπει να διδάξετε σε κάποιον άλλο το υλικό ή την εργασία που προσπαθείτε να κατανοήσετε, μπορείτε να επιταχύνετε τη μάθηση και να θυμάστε περισσότερα, σύμφωνα με μια μελέτη που έγινε στο Πανεπιστήμιο της Ουάσινγκτον στο Σαιντ Λούις. Η προσδοκία αυτή αλλάζει το μυαλό σας έτσι ώστε να εμπλακείτε σε πιο αποτελεσματικές προσεγγίσεις στη μάθηση από εκείνες που απλά επιτάσσουν να μαθαίνετε κάτι και να περάσετε ένα τεστ, σύμφωνα με τον John Nestojko, μεταδιδακτορικό ερευνητή στην ψυχολογία και συνυπεύθυνο της μελέτης.
Ο ύπνος μεταξύ δύο μαθημάτων βελτιώνει σημαντικά τη διατήρηση της γνώσης.
«Όταν οι εκπαιδευτικοί προετοιμάζονται να διδάξουν, τείνουν να αναζητούν βασικά σημεία και να οργανώνουν πληροφορίες σε μια συνεκτική δομή», γράφει ο Nestojko. "Τα αποτελέσματά μας δείχνουν ότι οι μαθητές στρέφονται επίσης σε αυτούς τους τύπους αποτελεσματικών στρατηγικών μάθησης όταν περιμένουν να διδάξουν".

ΜΑΘΕΤΕ ΣΕ ΣΥΝΤΟΜΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ
Οι ειδικοί στο Κέντρο Ακαδημαϊκής Επιτυχίας του Κρατικού Πανεπιστημίου της Λουιζιάνα προτείνουν να αφιερώνουμε 30-50 λεπτά στην εκμάθηση νέου υλικού. "Οτιδήποτε λιγότερο από 30 δεν είναι αρκετό, αλλά οτιδήποτε περισσότερο από 50 είναι πάρα πολύ πληροφορία για τον εγκέφαλό σας για να τα πάρει σε μια στιγμή", γράφει η βοηθός στρατηγικής μάθησης αποφοίτων Ellen Dunn. Αφού τελειώσετε, κάντε ένα διάλειμμα 5 έως 10 λεπτών προτού ξεκινήσετε μια άλλη προσπάθεια.
Συνοπτικά, οι συχνές μαθησιακές πρακτικές είναι πολύ καλύτερες από τις μεγαλύτερες ή τις σπάνιες, συμφωνεί ο Neil Starr, ένας μέντορας μαθήματος στο Western Governors University, ένα online μη κερδοσκοπικό πανεπιστήμιο όπου ο μέσος φοιτητής αποκτά πτυχίο σε δυόμισι χρόνια.
Η αλλαγή του τρόπου με τον οποίο ασκείτε μια νέα ικανότητα μπορεί να σας βοηθήσει να τα καταφέρετε πιο γρήγορα.
Συνιστά την προετοιμασία για πρακτικές μικρο-μάθησης. "Κάνετε σημειώσεις με το χέρι για τις πιο δύσκολες έννοιες που προσπαθείτε να μάθετε", λέει. "Ποτέ δεν ξέρεις πότε θα έχεις κάποιον ενδιάμεσο χρόνο διαθέσιμο για να το εκμεταλλευτείς".

ΣΗΜΕΙΩΣΤΕ ΤΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ
Ενώ είναι πιο γρήγορο να σημειώνεις σε ένα φορητό υπολογιστή, χρησιμοποιώντας ένα στυλό και χαρτί θα σας βοηθήσει να μάθετε και να κατανοήσετε τις έννοιες καλύτερα. Οι ερευνητές του πανεπιστημίου Princeton και UCLA διαπίστωσαν ότι όταν οι φοιτητές πήραν σημειώσεις με το χέρι, άκουγαν πιο ενεργά και μπορούσαν να εντοπίσουν σημαντικές έννοιες. Λαμβάνοντας σημειώσεις σε ένα φορητό υπολογιστή, ωστόσο, οδηγεί σε μια μεταγραφή λιγότερο αντιληπτή, καθώς και μια ευκαιρία για την απόσπαση της προσοχής.
"Σε τρεις μελέτες, διαπιστώσαμε ότι οι σπουδαστές που έλαβαν σημειώσεις σε φορητούς υπολογιστές αντιμετώπιζαν χειρότερα εννοιολογικά ερωτήματα από ό, τι οι φοιτητές που έλαβαν σημειώσεις με το χέρι", γράφει ο καθηγητής ψυχολογίας του πανεπιστημίου Princeton Pam Mueller. «Δείχνουμε ότι ενώ η λήψη περισσότερων σημειώσεων μπορεί να είναι επωφελής, η τάση των φοιτητών να μεταγράφουν λέξεις και όχι να επεξεργάζονται τις πληροφορίες και να τις αναδιαμορφώνουν με δικά τους λόγια είναι επιζήμια για τη μάθηση».

ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΤΕ ΤΗ ΔΥΝΑΜΗ ΤΗΣ ΔΙΑΝΟΗΤΙΚΗΣ ΑΠΟΣΤΑΣΗΣ
Μπορείτε να μάθετε ταχύτερα όταν εξασκείτε την κατανεμημένη μάθηση ή την "απόσταση". Σε συνέντευξή του στους The New York Times, ο Benedict Carey, συγγραφέας του How We Learn: Η εκπληκτική αλήθεια για το πότε, πού και γιατί συμβαίνει, λέει ότι η μάθηση είναι σαν το πότισμα ενός γκαζόν. "Μπορείτε να ποτίζετε το γκαζόν μία φορά την εβδομάδα για 90 λεπτά ή τρεις φορές την εβδομάδα για 30 λεπτά", είπε. "Η διάσπαση του νερού κατά τη διάρκεια της εβδομάδας θα κρατήσει το γκαζόν πιο πράσινο με την πάροδο του χρόνου."
Για να διατηρηθεί το υλικό, ο Carey είπε ότι είναι καλύτερο να αναθεωρηθούν οι πληροφορίες μία έως δύο ημέρες μετά την πρώτη μελέτη. "Μια θεωρία είναι ότι ο εγκέφαλος δίνει λιγότερη προσοχή κατά τη διάρκεια των μικρών διαστημάτων μάθησης", ανέφερε στη συνέντευξη. "Έτσι, η επανάληψη των πληροφοριών σε μεγαλύτερο χρονικό διάστημα - να πούμε λίγες μέρες ή μια εβδομάδα αργότερα στέλνει ένα ισχυρότερο μήνυμα στον εγκέφαλο ότι χρειάζεται να διατηρήσει τις πληροφορίες".

ΠΑΡΤΕ ΕΝΑΝ ΥΠΝΑΚΟ
Η διακοπή είναι σημαντική όταν πρόκειται για τη διατήρηση αυτού που μαθαίνετε και ο ύπνος μεταξύ των μελετών μπορεί να ενισχύσει την ανάκλησή σας μέχρι και έξι μήνες αργότερα, σύμφωνα με νέα έρευνα που δημοσιεύτηκε στο Psychological Science.
Σε ένα πείραμα που διεξήχθη στη Γαλλία, οι συμμετέχοντες έπρεπε να μάθουν 16 (γαλλικές) λέξεις όπως λέγονται στη Σουαχίλι μέσα σε δύο συνεδρίες. Οι συμμετέχοντες στην ομάδα "Wake" ολοκλήρωσαν την πρώτη συνεδρία μάθησης το πρωί και τη δεύτερη συνεδρία το βράδυ της ίδιας ημέρας, ενώ οι συμμετέχοντες της ομάδας "Sleep" ολοκλήρωσαν την πρώτη συνεδρία το βράδυ, κοιμήθηκαν και στη συνέχεια ολοκλήρωσαν τη δεύτερη συνεδρία το επόμενο πρωί. Οι συμμετέχοντες που είχαν κοιμηθεί μεταξύ των συνεδριάσεων θυμήθηκαν περίπου 10 από τις 16 λέξεις, κατά μέσο όρο, ενώ όσοι δεν είχαν κοιμηθεί θυμήθηκαν περίπου 7,5 λέξεις.
"Τα αποτελέσματα μας δείχνουν ότι η ύπαρξη του ύπνου μεταξύ των συνεδριών πρακτικής οδηγεί σε ένα διπλό πλεονέκτημα, μειώνοντας το χρόνο που ξοδεύεται και εξασφαλίζοντας μια πολύ καλύτερη μακροπρόθεσμη διατήρηση απ'ό,τι η πρακτική από μόνη της", γράφει η ψυχολογική επιστήμονας Stephanie Mazza του Πανεπιστημίου της Λυών. "Η προηγούμενη έρευνα έδειξε ότι ο ύπνος μετά τη μάθηση είναι σίγουρα μια καλή στρατηγική, αλλά τώρα δείχνουμε ότι ο ύπνος μεταξύ δύο μαθησιακών τμημάτων βελτιώνει σε μεγάλο βαθμό μια τέτοια στρατηγική".

ΑΛΛΑΞΤΕ ΤΟ
Όταν μαθαίνετε μια νέα κινητική ικανότητα, αλλάζοντας τον τρόπο που ασκείστε, μπορεί να σας βοηθήσει να την μάθετε πιο γρήγορα, σύμφωνα με νέα μελέτη στο Πανεπιστήμιο Johns Hopkins School of Medicine. Σε ένα πείραμα, οι συμμετέχοντες κλήθηκαν να μάθουν μια εργασία που βασίζεται σε υπολογιστή. Αυτοί που χρησιμοποίησαν μια τροποποιημένη τεχνική μάθησης κατά τη διάρκεια της δεύτερης συνεδρίας τους είχαν καλύτερη απόδοση από εκείνους που επαναλάμβαναν την ίδια μέθοδο.
Τα ευρήματα δείχνουν ότι η ανασυγκρότηση - μια διαδικασία στην οποία οι υπάρχουσες μνήμες ανακαλούνται και τροποποιούνται με τη νέα γνώση - παίζει σημαντικό ρόλο στην ενίσχυση των κινητικών δεξιοτήτων, γράφει ο Pablo A. Celnik, συγγραφέας και καθηγητής φυσικής ιατρικής και αποκατάστασης.
"Αυτό που βρήκαμε είναι ότι είναι καλό να εξασκηθείτε σε μια ελαφρώς τροποποιημένη έκδοση μιας εργασίας που θέλετε να μάθετε", γράφει, "μαθαίνετε πραγματικά πιο γρήγορα από ό, τι αν συνεχίσετε να ασκείτε ακριβώς το ίδιο πράγμα πολλές φορές στη σειρά".

Jobfind

Πιστοποιημένη πλατφόρμα e-learning εκπαίδευσης
Τεχνοβλαστός Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης
Powered by: