Ένα microsite είναι μια ενιαία ιστοσελίδα ξεχωριστή από την αρχική σελίδα μιας εταιρείας. Ένα μεγάλο launchpad για νέες ιδέες και δημιουργικότητα και μπορεί να είναι έως και 4 φορές πιο αποτελεσματικό από τις παραδοσιακές εκστρατείες.
Οι νέες αρχές φέρνουν επίσης την ευκαιρία για πειραματισμό. Ωστόσο, εάν το τρέχον CMS σας κάνει τον πειραματισμό να φαίνεται λίγο κουραστικό, θα μπορούσε να είναι καιρός να δημιουργήσετε ένα microsite για μια νέα αρχή, όπως προτείνει η Emily Alford.
Τι είναι λοιπόν ένα microsite; Είναι μια μοναδική ιστοσελίδα ξεχωριστή από την αρχική σελίδα της εταιρείας. Ένα microsite έχει γενικά τo δικό της domain, αλλά μπορεί επίσης να υπάρχει ως subdomain.
Δεδομένου ότι τα microsite δεν υπάρχουν στην αρχική σελίδα της εταιρείας, είναι ένα εξαιρετικό launchpad για νέες ιδέες και δημιουργικότητα. Όταν τα μεγάλα εμπορικά σήματα όπως το Spotify και το Office Max θέλουν να πειραματιστούν με τα μηνύματά τους ή να δημιουργήσουν προσωρινές καμπάνιες - για παράδειγμα, γιορτινές προσφορές - δεν το κάνουν πάντα ελκύοντας την κυκλοφορία στον κύριο ιστότοπό τους. Αντ 'αυτού, δημιουργούν συχνά καινοτόμα microsite για να κατευθύνουν εξαιρετικά τη συγκεκριμένη κίνηση. Και σύμφωνα με το Forrester, τα microsites λειτουργούν! Στην πραγματικότητα, μπορούν να είναι μέχρι και τέσσερις φορές πιο αποτελεσματικές από τις παραδοσιακές εκστρατείες.
Η εκκίνηση ενός microsite είναι θέμα ημερών (όχι μηνών)
Η δημιουργία μιας ιστοσελίδας είναι μια μακρά και συχνά κουραστική διαδικασία. Μια ιστοσελίδα εταιρείας αντιπροσωπεύει το εμπορικό σήμα στο σύνολό του, δίνοντας μια γενική εικόνα για κάθε προϊόν και υπηρεσία που προσφέρει ως επιχείρηση. Ένα microsite, ωστόσο, είναι μια εστιασμένη, απλή εμπειρία που είναι εύκολη στην πλοήγηση και εύκολη στην κατασκευή.
Για παράδειγμα, η Bolthouse Farms είναι μια εταιρεία τροφίμων που εστιάζει σε φυσικά, υγιεινά προϊόντα, προσφέροντας μια σειρά από αγαθά, από ζαχαρωτά μέχρι σαλάτες. Ο κύριος ιστότοπος της εταιρείας προσφέρει μια ωραία ματιά στην εταιρεία στο σύνολό της, αλλά δεν προσφέρει πολλές ευκαιρίες για διαδραστικότητα και διασκέδαση. Έτσι, όταν η εταιρεία ήθελε να πειραματιστεί με το περιεχόμενο που δημιούργησε ο χρήστης, δημιούργησαν microsites "αγοράς φρούτων και λαχανικών" γύρω από το hashtag #URWhatUPost. Οι φίλοι στα social media θα μπορούσαν να επισημάνουν τις επιλογές υγιεινής διατροφής που παρουσιάστηκαν στη συνέχεια σε ένα προσωρινό microsite, που υπήρχε μόνο για μια εβδομάδα.
Τα microsite σας δίνουν την άνεση να γίνετε πιο συγκεκριμένοι
Επειδή τα micrositesείναι τόσο εύκολο να φτιαχτούν, οι εταιρείες μπορούν να γίνουν πραγματικά δημιουργικές με τα μηνύματά τους και να στοχεύσουν πραγματικά συγκεκριμένα ακροατήρια. Μια ιστοσελίδα της εταιρείας πρέπει πραγματικά να επικεντρωθεί σε όποιον έχει την πρόσβαση να το κάνει, αλλά ένα microsite μπορεί να είναι πολύ πιο εξειδικευμένο.
Ένα παράδειγμα ενός απίστευτα εξειδικευμένου microsite προέρχεται από την εκστρατεία Spotify του 2018, Adoptify. Το Spotify είναι μια υπηρεσία streaming μουσικής που προσφέρει στους χρήστες εξατομικευμένες λίστες αναπαραγωγής βάσει των προσωπικών προτιμήσεών τους. Η εκστρατεία Adoptify της εταιρείας χρησιμοποίησε περαιτέρω αυτές τις επιλογές μουσικής για να βοηθήσει τους ακροατές να «ταιριάξουν» με κατοικίδια ζώα. Όμως, δεδομένου ότι η κύρια σελίδα του Spotify είναι αφιερωμένη στη δυνατότητα λήψης της εφαρμογής και να εγγραφείτε για τη συνδρομή της, η εκστρατεία Adoptify δεν θα ταίριαζε πραγματικά. Η δημιουργία ενός microsite γύρω από το Adoptify βοήθησε την εταιρεία στο να απευθυνθεί σε πολύ συγκεκριμένα άτομα: ανθρώπους που ήθελαν να υιοθετήσουν ένα κατοικίδιο ζώο. Το αποτέλεσμα ήταν μια διασκεδαστική εμπειρία που προσέφερε πραγματική αξία σε ένα πολύ εστιασμένο κοινό.
Και δε χρειάζεται να κρατούν για πάντα
Ωστόσο, ένα microsite δεν πρέπει να αποτελεί μακροπρόθεσμη δέσμευση. Οι γιορτές είναι μια μεγάλη στιγμή για microsites, δεδομένου ότι πολλές εταιρείες κυκλοφορούν προϊόντα περιορισμένης χρονικής διάρκειας ή εκστρατείες που δημιουργήθηκαν ειδικά για την εποχή.
Τα microsites είναι εξαιρετικά για την κυκλοφορία νέων προϊόντων ή για να γίνετε δημιουργικοί με μια πρωτοποριακή καμπάνια. Αλλά μπορούν επίσης να είναι χρήσιμα με μυριάδες άλλους τρόπους. Για παράδειγμα, τα microsites είναι ένας ενδιαφέρον τρόπος να φέρουμε στη ζωή ένα παλαιότερο προϊόν που μπορεί να χάνεται σιγά σιγά, καθώς μπορεί να επαναπροσανατολίσει την προσοχή του κοινού και να φέρει τη δέσμευση με νέους τρόπους. Τα microsites παρέχουν επίσης μια μεγάλη ευκαιρία για δοκιμές, επιτρέποντας στις επιχειρήσεις να δοκιμάσουν εύκολα νέα χαρακτηριστικά και δυνατότητες σε μικρότερα κοινά.