Πολλά έχουν αλλάξει στον κόσμο από τότε που στάλθηκε το πρώτο SMS το 1992 και το business messaging άλλαξε και αυτό ολοκληρωτικά. Σκεφτείτε πόσο επαναστατικό είναι το ότι πλέον οι περισσότεροι άνθρωποι σήμερα έχουν ένα smartphone στην τσέπη τους, το έχουν μαζί τους παντού και έχει γίνει ένα αναπόσπαστο μέρος της ζωής τους.
Νέο online σεμινάριο από το Skillbox.gr σε συνεργασία με την Apifon με τίτλο:
Business Messaging (SMS, Chat apps - Viber, Email)
Ο Χρήστος Στεργιόπουλος ένας εκ των δυο εισηγητών του σεμιναρίου μιλάει στο Skillbox.gr για τους λόγους που πρέπει κάποιος να ασχοληθεί με το business messaging.
Καθώς όλο και περισσότεροι ζητάνε μεγαλύτερη διαφάνεια, σημασία και προσωποποίηση εξατομίκευση στα μηνύματα που λαμβάνουν, το marketing προσαρμόζεται. Νέες τεχνολογίες και νέες πρακτικές βοηθάνε τους μαρκετίστες, τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις αλλά και τις μεγαλύτερες εταιρίες να στέλνουν τα κατάλληλα μηνύματα στους κατάλληλους ανθρώπους την κατάλληλη στιγμή μέσα από το κατάλληλο κανάλι.
Ως αποτέλεσμα, το business messaging αποτελεί πλέον σημαντικό κομμάτι στην πορεία μίας επιτυχημένης επιχείρησης. Ο μετασχηματισμός δεν ήταν εύκολος, δεν έγινε σε μία νύχτα και δεν είναι κάτι το οποίο πρέπει να θεωρούμε δεδομένο.
Στο παραδοσιακό marketing, οι επιχειρήσεις εστιάζουν στο να προσεγγίσουν πελάτες εμφανίζοντας το διαφημιστικό τους μήνυμα σε όσο το δυνατόν περισσότερους ανθρώπους. Αυτό το επιτυγχάνουν μέσα από κανάλια όπως το outdoor, την τηλεόραση ακόμα και το cold calling.
Η εναλλακτική λύση στο “ενοχλητικό marketing” ή το outbound marketing, αποτελεί το inbound marketing.
Στο inbound marketing την εξουσία την έχουν οι καταναλωτές. Το inbound marketing σχετίζεται με το να τροφοδοτείς τους επισκέπτες, τα leads και τους πελάτες με χρήσιμο και σχετικό περιεχόμενο το οποίο παρέχει αξία. Έχει να κάνει με το να ξεκινάς μία συζήτηση και να προσθέτεις σε αυτή κόσμο παρά με το να τους διακόπτεις για να τους πεις κάτι.
Το SMS & το Email marketing αποτελούν δύο ενδιαφέρουσες περιπτώσεις. Για πολλούς ανθρώπους, θεωρούνται δύο από τα πρώτα μέσα για outbound marketing.
Ήρθε η ώρα να διαφημιζόμαστε σε καταναλωτές οι οποίοι θέλουν να μαθαίνουν για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες μας. Αυτό ακριβώς πετυχαίνει το inbound marketing. Είναι πολύ σημαντικό να θυμόμαστε ότι ο παραλήπτης των μηνυμάτων μας είναι εξίσου ένας άνθρωπος.
Μέρος της φιλοσοφίας του inbound marketing αποτελεί και το lifecycle marketing. Το lifecycle marketing έχει να κάνει με το να παρέχετε στο κοινό σας τις επικοινωνίες και τις εμπειρίες που χρειάζονται, θέλουν ή επιθυμούν καθώς περνάνε από διάφορα στάδια κατά τη διάρκεια του αγοραστικού τους ταξιδιού στην επιχείρηση σας.
To business messaging κάνει άλματα και αποκτά μία πιο κυρίαρχη θέση δίπλα στo lifecycle marketing εάν αρχίσουμε να το βλέπουμε φυσικά από μία πιο ανθρωποκεντρική και πελατοκεντρική ματιά.
Η inbound μεθοδολογία απεικονίζει τα τέσσερα στάδια της inbound διαδικασίας για marketing και πωλήσεις. Αυτά τα στάδια είναι η προσέλκυση, η μετατροπή, το κλείσιμο και η αποθέωση.
Ξεκινώντας από την αρχή, θα χρειαστεί να προσελκύσετε κοινό στην ιστοσελίδα σας. Ο στόχος είναι να τους μετατρέψετε σε επισκέπτες. Κάποια από τα πιο σημαντικά εργαλεία να προσελκύσετε νέους χρήστες αποτελούν το blog, η βελτιστοποίηση της σελίδας και τα social media. Θυμηθείτε ότι τα παραπάνω αποτελούν κανάλια δημοσίευσης και μετατροπής περιεχομένου, το οποίο οι χρήστες μπορούν να «καταναλώσουν» με δικούς τους όρους, και δεν είναι κανάλια τα οποία αναγκάζουν τους χρήστες να αλληλοεπιδράσουν με το μήνυμα σας.
Αφού προσελκύσετε νέους επισκέπτες, το επόμενο βήμα είναι να μετατρέψετε κάποιους από αυτούς σε leads συλλέγοντας κάποια στοιχεία τους, τυπικά μέσα από μία σελίδα προορισμού η οποία περιλαμβάνει μία φόρμα συλλογής στοιχείων. Θυμηθείτε και πάλι ότι είναι δικιά τους επιλογή το να θέλουν να μοιραστούν πληροφορίες μαζί σας σε αντάλλαγμα για πρόσβαση στο περιεχόμενο σας.
Καθώς προχωράμε και έχουμε προσελκύσει τους σωστούς επισκέπτες και τους έχουμε μετατρέψει σε leads, ήρθε η ώρα να «κλείσουμε» αυτά τα leads και να τους κάνουμε πελάτες.
Εδώ κρύβεται και η απάντηση στο ερώτημα του άρθρου. Το business messaging και η σωστή διαχείριση σχέσεων με τους πελάτες (CRM) μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να προσελκύσουμε τους κατάλληλους αγοραστές την κατάλληλη στιγμή.
Δείτε την ανοιχτή ενότητα του online σεμινάριου εδώ:
Μάθετε περισσότερα για το "Business Messaging (SMS, Chat apps - Viber, Email)"