Μέσα σε έναν κόσμο πολυάσχολο, περίπλοκο και στρεσογόνο, η ενσυναίσθηση είναι η "κόλλα" που συγκρατεί τις σχέσεις. Είτε θέλετε να συνδεθείτε με συναδέλφους, με πελάτες ή παιδιά, χρειάζεται να εξασκηθείτε στην επικοινωνία με ενσυναίσθηση.
Η ενσυναίσθηση ορίζεται ως η ικανότητα της ανίχνευσης των συναισθημάτων των άλλων και η κατανόηση της οπτικής τους. Όταν οι άνθρωποι νιώθουν αποδεκτοί και αναγνωριασμένοι, δημιουργείται εμπιστοσύνη. Αυτό χρειάζεστε για να διευκολύνετε έναν συνεργάτη που πενθεί, να προσεγγίσετε τους ανθρώπους με τις ιδέες σας ή να μειώσετε την ένταση με το αφεντικό σας.
Οι άνθρωποι είναι κοινωνικά όντα και ο καθένας διαθέτει την ικανότητα να αναπτύξη την ενσυναίσθησή του. Είναι μία δεξιότητα σαν όλες τις άλλες και μπορεί να καλλιεργηθεί μέσα από εντατική προσπάθεια.
Η Melody Wilding, ως coach και καθηγήτρια ανθρώπινης συμπεριφοράς, έχει άποψη εκ των έσω για το πώς οι μεγάλοι ηγέτες όσοι έχουν υψηλή αποδοτικότητα ασκούν την ενσυναίσθηση. Αυτές είναι οι ομοιότητες που έχει παρατηρήσει να συγκεντρώνουν για το πώς χρησιμοποιούν την ενσυναίσθηση και τις παρουσιάζει στο
Inc.
1. Είναι πραγματικά παρόντες όταν είναι με άλλους
Οι άνθρωποι με ενσυναίσθηση έχουν τον τρόπο να σε κάνουν να νιώθεις σαν να είσαι το μοναδικό άτομο στο δωμάτιο. Όταν αλληλεπιδρούν με κάποιον, του δίνουν το δώρο της ολοκληρωτικής προσοχής τους και του σεβασμού τους, πράγμα πολύ σπάνιο στο γεμάτο περισπασμούς σύγχρονο κόσμο.
2. Είναι άριστοι στην ενεργητικοί ακρόαση
Για να μπορέσετε να στηρίξετε πλήρως κάποιον, θα πρέπει πρώτα να τον καταλάβετε. Οι άνθρωποι με υψηλό επίπεδο ενσυναίσθησης παίρνουν χρόνο για να καταλάβουν τις προτεραιότητες, τις προτιμήσεις και τα κίνητρα του αντισυμβαλλόμενου. Αυτό απαιτεί να ακούτε χωρίς να κρίνετε και να αφήνετε απ' έξω τις εικασίες σας.
Οι άνθρωποι με ενσυναίσθηση χρησιμοποιούν ενεργητικές δεξιότητες ακρόασης για να αποκτήσουν γνώσεις, όπως:
Εμβάθυνσης : "Αυτό που ακούω λέτε είναι ..." ή "Μου ακούγεται σαν ..."
Επιβεβαίωσης : Χαμογελώντας, με νεύμα, ή σύντομες λεκτικές επιβεβαιώσεις όπως "βλέπω" και "χμμ"
Ενθάρρυνσης: "Και τότε;"
3. Συντονίζονται σε μη λεκτική επικοινωνία.
Η επικοινωνία είναι βαθύτερη από τις λέξεις. Αν παρατηρήσετε ότι κάποιος "τσιτώνει", απομακρύνεται ή ξαφνικά αποφεύγει την επαφή με τα μάτια, αυτά είναι σημαντικά στοιχεία, τα οποία μπορείτε να προσεγγίσετε χρησιμοποιώντας την ενσυναίσθηση.
Μην τα αγνοήσετε με ευγένεια και διακριτικότητα αλλά ζητήστε να σας περιγράψουν τι τους συμβαίνει. Αυτό δίνει στους ανθρώπους την ελευθερία να μοιραστούν ανοιχτά τα συναισθήματά τους, γνωρίζοντας πως δεν θα κριθούν. Η ελεύθερη ροή των συναισθημάτων μπορεί να είναι μία πύλη προς την παραγωγική επίλυση προβλημάτων.
4. Κάνουν παύση.
Σε μία προσπάθεια να βοηθήσουμε, συχνά υπερπηδάμε το τέλος των προτάσεων των άλλων, προσφέρουμε συμβουλές και διακόπτουμε. Οι άνθρωποι με υψηλά επίπεδο ενσυναίσθησης γνωρίζουν πόσο δυνατή μπορεί να είναι η σιωπή. Δεν διακόπττουν και δεν μιλούν πάνω στους άλλους. Σκέφτονται πριν μιλήσουν.
5. Αντικαθιστούν τις συμβουλές με τιε ερωτήσεις.
Αντί να προσφέρουη τη συμβουλή τους, οι άνθρωποι με ενσυνάισθηση κάνουν ερωτήσεις για να καταλάβουν καλύτερα την οπτική του άλλου ατόμου, όπως:
Πώς νιώθεις γι' αυτό;
Μπορείς να μου πεις περισσότερα;
Τι εννοείς;
Τι θα μπορούσε να βοηθήσει;
Τι συμπέρασμα βγάζεις από αυτό;
6. Μιλούν στο πλαίσιο του "εμείς" και όχι του "εγώ".
Οι ηγέτες με αυξημένη ενσυναίσθηση όταν αναφέρονται σε προκλήσεις που πρέπει να πάρει η ομάδα, μιλούν χρησιμοποιώντας τις λέξεις "εμείς", "εμάς", ώστε οι άλλοι άνθρωποι να νιώθουν δυνατοί και ότι έχουν στήριξη.