Πώς η e-learning εκπαίδευση ενσωματώνει και τα 4 στυλ μάθησης;

Career

15/2/2019

Αν σας ζητήσουμε να σκεφτείτε πώς είναι η εμπειρία του να μαθαίνετε κάτι νέο, τι σας έρχεται στο νου; Η οπτικοποίηση μιας τυπικής τάξης, κανονισμοί που βάζουν τους μαθητές πίσω από τα γραφεία και ο καθηγητής στο μπροστινό μέρος του δωματίου να γράφει με κιμωλία ή μαρκαδόρο;

Όσοι από εμάς είχαν αυτήν την οπτικοποίηση πιθανότατα πήγαν στο σχολείο πριν από την ψηφιακή εποχή.
Οι σημερινοί φοιτητές πιθανότατα θα απεικόνισαν μια ελαφρώς διαφορετική σκηνή. Ίσως το τυπικό τους όραμα στην τάξη περιλαμβάνει έναν υπολογιστή, έναν ψηφιακό προβολέα ή ακόμα και ένα iPad.

Ανεξάρτητα από τον τύπο της τάξης που σκεφτήκατε, υπάρχει πιθανώς ένα πράγμα που όλοι έχουν κοινό. Η μεγαλύτερη μάθηση που βασίζεται στην τάξη (την οποία πολλά προγράμματα επαγγελματικής κατάρτισης εξακολουθούν να αξιοποιούν με επιτυχία) θέτει τον εκπαιδευτή στο μπροστινό μέρος της τάξης να "μιλάει" τους μαθητευόμενους. Είναι η ίδια προσέγγιση με την αίθουσα πρώτης τάξης.

Δυστυχώς, με αυτή τη στατική προσέγγιση της μάθησης, παραβλέπουμε τις ανάγκες του πιο σημαντικού ατόμου σε οποιοδήποτε μαθησιακό σενάριο ... του μαθητή-εκπαιδευόμενου!

Ο οδηγός VARK για τα μαθησιακά στυλ υποδεικνύει ότι υπάρχουν τέσσερις τύποι μαθητών:
Visual: Οι μαθητές που προτιμούν διαγράμματα, εικόνες, γραφήματα, βίντεο κλπ.
Aural: Οι μαθητές που προτιμούν να ακούνε το υλικό όταν μαθαίνουν.
Read/Write: Τα φυλλάδια, τα ebooks, οι λίστες και οι σημειώσεις είναι πολύ χρήσιμες για αυτούς τους μαθητές
Kinesthetic: Οι μαθητές που μαθαίνουν κάνοντας, δηλαδή μέσω παιχνιδιών, πρακτικών παραδείγματων, εφαρμογές πραγματικού βίου, δοκιμής και λάθους
Σε μια τάξη γεμάτη με εκπαιδευόμενους και μόνο έναν εκπαιδευτή, μπορεί να είναι εύκολο για ένα ή περισσότερα από αυτά τα στυλ μάθησης να παραμείνει εκτός και η εκπαιδευτική διαδικασία να γίνει πιο δύσκολη για μερικούς μαθητές.

Ωστόσο, ένα καλά σχεδιασμένο μάθημα e-learning μπορεί να καλύψει κάθε μία από τις διαφορετικές μαθησιακές ανάγκες, ενώ παράλληλα εκπληρώνει τις απαιτήσεις επαγγελματικής εξέλιξης ή εκπαίδευσης της εταιρείας σας. Ένα μόνο μάθημα μπορεί να περιλαμβάνει γραφήματα και βίντεο για τους οπτικούς μαθητές, αφήγηση για τον ακουστικό μαθητή, εμπεριστατωμένες σημειώσεις για τον μαθητή ανάγνωσης / γραφής και παιχνίδια για τους μαθητευόμενους με κιναισθησία για να αλληλεπιδρούν.

Και όχι μόνο οι μαθητές μαθαίνουν με διαφορετικούς τρόπους, όλοι μαθαίνουν επίσης με διαφορετικό ρυθμό. Μερικοί μαθητές κατανοούν τις έννοιες πολύ γρήγορα, ενώ άλλοι ίσως χρειαστούν λίγο περισσότερο χρόνο.
Ένα παραδοσιακό περιβάλλον της τάξης έχει μια καθορισμένη ώρα έναρξης και λήξης, η οποία έχει ως αποτέλεσμα οι εκπαιδευόμενοι να πρέπει να ενταχθούν στην τάξη στο χρονοδιάγραμμά τους (αναγκάζοντας έτσι να αναδιατάξουν τις προθεσμίες εργασίας ή άλλα έργα) ή, ακόμη χειρότερα, να χάσουν τη σημαντική ευκαιρία να μάθουν κάτι εντελώς, κάτι που μπορεί να επηρεάσει την ασφάλεια ή την παραγωγικότητα.

Στα προγράμματα e-learning όχι μόνο οι εργαζόμενοι επιλέγουν πότε θα ξεκινήσουν, αλλά μπορούν επίσης να μάθουν με τον δικό τους ρυθμό. Έτσι αν ένα μάθημα διαρκεί τρεις ώρες ή τρεις ημέρες, ο μαθητής είναι αυτός που ελέγχει.

Το eLearning έχει πολλά οφέλη για τους σημερινούς μαθητές, ειδικά εκείνους από εμάς που είναι πολύ απασχολημένοι με άλλες υποχρεώσεις και προθεσμίες για να μπορέσουμε να ακολουθήσουμε ένα συγκεκριμένο ωρολόγιο πρόγραμμα σε μια συγκεκριμένη τοποθεσία. Ένα καλό μάθημα ηλεκτρονικής μάθησης έχει όλη τη λειτουργικότητα ενός παραδοσιακού διδακτικού μαθήματος (ακόμη και της δυνατότητας να συνεργαστείτε με άλλους μαθητές!), Αλλά με πολύ μεγαλύτερη ευελιξία…

Πηγή: Βluevolt

Jobfind

Πιστοποιημένη πλατφόρμα e-learning εκπαίδευσης
Τεχνοβλαστός Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης
Powered by: