Πώς να δημιουργήσετε ένα portfolio που θα κερδίζει τις εντυπώσεις και τη δουλειά που θέλετε;
Το portfolio σας είναι ένα από τα πιο χρήσιμα εργαλεία σας. Μπορεί να σας αποδώσει κέρδη, να σας βοηθήσει να αρπάξετε μια νέα δουλειά, να προσελκύσετε συνεργάτες και να δείξετε τη δουλειά σας σε νέα ακροατήρια. Αξίζει λοιπόν να προσπαθήσουμε να φέρουμε το portfolio σας στην καλύτερη δυνατή κατάσταση.
Το CreativeBloq ζήτησε από τους σχεδιαστές να μοιραστούν τις καλύτερες συμβουλές τους για τη δημιουργία ενός καταπληκτικού portfolio.
01. Δείξτε τη δουλειά που θέλετε να κάνετε
Το portfolio της Sue Doeksen αντικατοπτρίζει σαφώς τη δημιουργική προσωπικότητα της.
Όσο περισσότερο είστε στη βιομηχανία σχεδιασμού, τόσο πιο γεμάτο θα είναι το portfolio σας. Καθοδηγήστε την καριέρα σας, δείχνοντας μόνο το έργο που σχετίζεται περισσότερο. «Με το χρόνο το portfolio σας γίνεται πιο διαφορετικό», εξηγεί ο εικονογράφος Sue Doeksen. "Ένα portfolio αντανακλά ποιοι είστε ή πώς δουλεύετε, οπότε δείξτε μόνο τα είδη των έργων που θέλετε να συνεχίσετε να κάνετε στο μέλλον".
02. Εστίαση στις ιδέες
Εάν έχετε σχεδόν κανονίσει ή μιλάτε για μια δουλειά, μην προκαταβάλλεστε εάν αυτό που υπάρχει στο portfolio σας δεν ταιριάζει με το είδος της εργασίας που κάνει το στούντιο - είναι ο τρόπος που σκέφτεστε και πώς προσεγγίζετε τα πράγματα που συχνά είναι πιο σημαντικά.
"Μας αρέσει να πιστεύουμε ότι δεν έχουμε ένα ύφος", σχολιάζει ο Paul Felton, γραφίστας της Common Curiosity. "Η δουλειά μας δεν οδηγείται από τάσεις. Μας αρέσει πολύ να βλέπουμε εξαιρετική δουλειά για πιο ασυνήθιστους πελάτες - ένα portfolio με κάποια λαμπρά αποτελέσματα για λιγότερο επιφανείς οργανισμούς είναι πάντα ένα καλό σημάδι ενός ισχυρού portfoliο. "
03. Κάντε το αξέχαστο
Μοναδικά έργα - όπως τα πορτρέτα σκυλιών του Jenny Theolin - μπορούν να βοηθήσουν το portfolio σας να μείνει στη μνήμη
Η σχεδιάστρια της Σουηδίας, Jenny Theolin, λέει ότι όταν πρόκειται για portfolio, το να το κάνετε αξέχαστο είναι το κλειδί. Οι περισσότεροι υποψήφιοι πελάτες θα περάσουν από πολλές δουλειές σχεδιαστών, οπότε βεβαιωθείτε ότι η δική σας δεν θα προσπεραστεί. "Το 90 τοις εκατό των portfolio που βλέπω το ξεχνάω", λέει ο Theolin. "Θα προτιμούσα να δω έναν πίνακα του René Magritte από άλλη μια τέτοια περίπτωση".
04. Αφήστε τις λεπτομέρειες
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Luke Tonge λέει ότι αξίζει να είστε σχολαστικός. "Το portfolio σας πρέπει να αντιπροσωπεύει αυτό για το οποίο είστε ενθουσιώδεις, τον τρόπο που σκέφτεστε και το καλύτερο έργο σας", συνεχίζει. "Εστίαση στην ποιότητα δεν σημαίνει ποσότητα - αφήστε τις λεπτομέρειες και κρατήστε τα σημαντικά".
05. Σκεφτείτε το στόχο σας
Το εξειδικευμένο portfolio του Luke Tonge απευθύνεται σε πιθανούς συνεργάτες
Ένα μέγεθος δεν ταιριάζει σε όλους: το πώς τοποθετείτε τα στοιχεία στο portfolio σας θα υπαγορεύσει και σε ποιον απευθύνεται. "Μια πολύχρωμη, ενδιαφέρουσα και δυναμική δουλειά θα τραβήξει και θα κρατήσει την προσοχή κάποιου, ένα ευέλικτο portfolio θα σας κάνει πιο ελκυστικούς σε πρακτορεία ενώ ένα πιο εξειδικευμένο σώμα εργασίας θα μπορέσει να προσελκύει δουλειές και συνεργάτες », καταλήγει ο Tonge. Καθώς επεξεργάζεστε το portfolio σας, σκεφτείτε τι θέλετε να επιτύχετε με αυτό στο σημείο της σταδιοδρομίας που βρίσκεστε.