Αν ψάχνετε τρόπους για να παρακινήσετε τους υπαλλήλους να συμμετάσχουν ενεργά στην εκπαίδευση τους, το gamification αξίζει να είναι ψηλά στη λίστα σας. Μια πρόσφατη έρευνα δείχνει ότι οι υπάλληλοί σας θα καλωσορίσουν την προσθήκη αυτή. Έχει έρθει η ώρα να ανοίξει ο δρόμος στην εταιρική εκπαίδευση!
Gamification In Training: Γιατί το χρειάζεστε
Το gamification στην εκπαίδευση έχει μεγάλη δημοτικότητα τα τελευταία χρόνια. Σύμφωνα με την έρευνα της TalentLMS, οι εργαζόμενοι αισθάνονται πιο παρακινημένοι, παραγωγικοί και χαρούμενοι σε ένα εργασιακό περιβάλλον που εφαρμόζει το Gamification.
Το 61% των ερωτηθέντων λαμβάνουν διαδραστική (gamification) εκπαίδευση - και είναι ευτυχείς γι 'αυτό. Ένα άλλο 33% θα ήθελε να δει περισσότερα στοιχεία τέτοιων παιχνιδιών στο λογισμικό κατάρτισης. Φαίνεται ότι η εταιρική εκπαίδευση, αν και στο σωστό δρόμο, θα μπορούσε να αξιοποιήσει το gamification λίγο περισσότερο.
Αλλά, γιατί οι εργαζόμενοι θέλουν gamification στην εταιρική κατάρτιση; Τα χαρακτηριστικά του προσθέτουν κάτι περισσότερο από μια απλή διασκέδαση; Ας διερευνήσουμε τους λόγους για τους οποίους το gamification είναι τόσο δημοφιλές μεταξύ των εταιρειών και γιατί πρέπει να το λάβετε υπόψη.
1. Αυξάνει το κίνητρο για μάθηση
Σύμφωνα με την προαναφερθείσα έρευνα, το 83% των εργαζομένων που λαμβάνουν τέτοια εκπαίδευση αισθάνονται κινητοποιημένοι. Όχι ότι πρέπει να αποτελεί έκπληξη. Βλέπετε, το gamification είναι ουσιαστικά μια μέθοδος βασισμένη στη ανταμοιβή που κινητοποιεί τόσο εσωτερικά όσο και εξωτερικά κίνητρα.
Εξωτερικό κίνητρο είναι όταν κάνετε κάτι επειδή θέλετε να πάρετε μια ανταμοιβή. Τα πιο συνηθισμένα παραδείγματα gamification στην εκπαίδευση είναι κάποιο είδος ανταμοιβής. Έρχονται συνήθως με τη μορφή σημάτων ή επιπέδων. Η προβολή της προόδου σε ένα leaderboard είναι επίσης μια ανταμοιβή. Το εσωτερικό κίνητρο είναι να κάνετε κάτι απλώς και μόνο επειδή αισθάνεστε ανταμοιβή κάνοντας το, ακόμα και όταν δεν υπάρχουν απτές ανταμοιβές. Στην εταιρική εκπαίδευση, μπορεί να είναι μια αίσθηση του επιτεύγματος ή η χαρά της μάθησης.
Είτε έτσι είτε αλλιώς, τα επίπεδα των κινήτρων παραμένουν υψηλά λόγω της ντοπαμίνης, της χημικής ουσίας που συνδέεται με το σύστημα ανταμοιβής-ανταμοιβής του εγκεφάλου μας. Σε ό, τι αφορά την απληστία, εάν κάτι καταγραφεί ως θετική εμπειρία, ο εγκέφαλός σας αναζητά περισσότερο. Και οι ανταμοιβές είναι πάντα μια θετική εμπειρία.
Η κόλλα που τα κρατά όλα μαζί και προωθεί τα κίνητρα στην online εκπαίδευση είναι ο ανταγωνισμός. Δεν χρειάζεται καν να είναι ένας αγώνας εναντίον άλλων. (Αν και ποιος δεν θα απολάμβανε την πρώτη θέση στο leaderboard;) Προσπαθώντας να ολοκληρώσετε μια μονάδα για να φτάσετε στο επόμενο επίπεδο ή να σκοράρετε ψηλά σε ένα κουίζ για να συγκεντρώσετε επιπλέον πόντους είναι ένας αγώνας εναντίον κάποιου. Το θέμα είναι ότι οι εργαζόμενοι εξακολουθούν να προσπαθούν περισσότερο για να προχωρήσουν στο μάθημα, ακριβώς όπως θα προχωρούσαν σε ένα παιχνίδι.
2. Κάνει την Εκπαίδευση διασκεδαστική και συμμετοχική
Ας μιλήσουμε για τον ελέφαντα στο δωμάτιο: υπάρχουν ημέρες κατά τις οποίες οι εργαζόμενοι δεν θα μπορούσαν να ενδιαφέρονται λιγότερο για την κατάρτιση. Είναι κουρασμένοι, απασχολημένοι ή απλά βαριούνται. Στην πραγματικότητα, ένα απογοητευτικό 49% των συμμετεχόντων στην έρευνα αναγνώρισε ότι αισθάνονται βαρεμάρα όταν φοιτούν σε μια μη τυποποιημένη εκπαίδευση, ενώ μόλις το 10% όσους συμμετέχουν διαδραστικά. Ορισμένα είδη εκπαίδευσης δεν είναι πολύ ενδιαφέροντα, οπότε ποιος μπορεί να τους κατηγορήσει; Δεν χρειάζεται να κουνήσουμε το δάχτυλο. Όλοι γνωρίζουν ότι η κατάρτιση κατατάσσεται ψηλά στην κλίμακα πλήξης.
Gamification στην εκπαίδευση των εργαζομένων ωθεί τα πράγματα σε έναν καλό δρόμο . Οι ανταμοιβές χρησιμεύουν ως θετική ενίσχυση και συνεχίζουν να συμμετέχουν οι εκπαιδευόμενοι. Η περιέργεια (τι θα μπορούσε κρύβει το επόμενο επίπεδο;) και ο ανταγωνισμός μετατρέπουν την παθητικότητα σε ενθουσιασμό και προθυμία να ακολουθήσουν. Επιπλέον, τα στοιχεία gamification όπως οι πόντοι προσελκύουν τους υπαλλήλους να συμμετάσχουν σε συζητήσεις για τα μαθήματα. Η συνομιλία και η συνεργασία μεταξύ των συνομηλίκων αυξάνει την αφοσίωση των μαθητών.
Στους αριθμούς, η συμμετοχή των μαθητών μεταφράζεται σε υψηλότερα ποσοστά συμμετοχής και ολοκλήρωσης. Στην ουσία, μας μεταφέρει στο επόμενο λόγο, τη βελτίωση της διατήρησης της γνώσης.
| Η online εκπαίδευση γίνεται παιχνίδι στο Skillbox.gr - Δείτε τα online σεμινάρια μας |
3. Βελτιώνει τη διατήρηση της γνώσης
Δεν έχει σημασία αν πρόκειται για ένα σχετικά εύκολο κομμάτι κατάρτισης ή ένα απαιτητικό. Η διατήρηση των νέων πληροφοριών είναι πάντα μια πρόκληση για ένα πολυάσχολο μυαλό. Το θέμα είναι ότι η διατήρηση της γνώσης καθορίζει την αποτελεσματικότητα της κατάρτισης και θέτει το έδαφος για τη μετάβαση από τη θεωρητική γνώση στην πρακτική εφαρμογή. Για να είναι πραγματικά καρποφόρα, πρέπει να είναι σταθερή και μακροπρόθεσμη.
Η συγκέντρωση στην κατάρτιση δίνει στους εργαζόμενους μια επιπλέον ώθηση αποφασιστικότητας. Οι εργαζόμενοι αλληλεπιδρούν ουσιαστικά με το περιεχόμενο και μένουν συγκεντρωμένοι για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, γεγονός που αυξάνει δραματικά την ποσότητα των πληροφοριών που διατηρούν. Το gamification προκαλεί επίσης ακριβώς τη σωστή ποσότητα άγχους που βελτιώνει την εκμάθηση. Τέλος, η επιθυμία συγκέντρωσης υψηλών πόντων ωθεί τους υπαλλήλους να επιστρέψουν και να ενισχύσουν τη γνώση μέσω της επανάληψης για βελτίωση της επίδοσης.
Όταν οι εργαζόμενοι διατηρούν ένα μεγάλο μέρος των πληροφοριών, οι μαθησιακοί στόχοι έχουν επιτευχθεί. Αυτό ισοδυναμεί με βελτιωμένη απόδοση και παραγωγικότητα των εργαζομένων και θετική επένδυση ROI.
4. Η αξιολόγηση είναι λιγότερο εκφοβιστική
Η απάντηση σε ατελείωτες ερωτήσεις ανοικτού ή πολλαπλών επιλογών τοποθετεί τους υπαλλήλους στον προβολέα. Για να μην αναφέρουμε ότι ανακαλεί επώδυνες αναμνήσεις από τις σχολικές εξετάσεις. Οι αξιολογήσεις της ηλεκτρονικής μάθησης είναι λιγότερο εκφοβιστικές. Η διασκέδαση και η ποικιλομορφία που φέρνουν τα στοιχεία gamification αφαιρούν λίγη από την πίεση.
Επιπλέον, οι διαβαθμισμένες αξιολογήσεις eLearning δεν είναι απλώς ένας τρόπος μέτρησης της γνώσης των εργαζομένων. Πρόκειται για εμπειρίες άτυπης μάθησης που παρέχουν ανατροφοδότηση σε πραγματικό χρόνο. Αυτό συμβαίνει επειδή οι εργαζόμενοι πρέπει να λάβουν τη σωστή απάντηση πριν μπορέσουν να προχωρήσουν. Πρέπει επίσης να συγκεντρώσουν αρκετούς πόντους για να ξεκλειδώσουν το επόμενο. Με αυτόν τον τρόπο, προχωρούν στο επόμενο μέρος της εκπαίδευσης με ελάχιστα κενά γνώσης. Όλα αυτά ακολουθώντας μια δομή που μοιάζει με παιχνίδι.
5. Αυξάνει την παραγωγικότητα στο χώρο εργασίας
Όπως και το gamification στο χώρο εργασίας, έτσι και στην εκπαίδευση αυξάνει επίσης την παραγωγικότητα. Όταν η εργασία γίνεται γρήγορα και αποτελεσματικά, ο καθένας είναι ευτυχισμένος. Οι εργαζόμενοι αισθάνονται πετυχημένοι και έχουν αυτοπεποίθηση. Και η εταιρεία σας μπορεί να καυχηθεί για το κορυφαίο εργατικό δυναμικό της που προσφέρει ανταγωνιστικά και υψηλής ποιότητας αποτελέσματα.
Το gamification στη Μάθηση και την Ανάπτυξη αυξάνει την παραγωγικότητα του χώρου εργασίας μέσω της αλλαγής στη νοοτροπία. Η αίσθηση της επίτευξης μιας δοκιμασίας αναπτύσσει τον προσανατολισμό στον στόχου και ενισχύει την αποφασιστικότητα. Σύντομα αποκτούν μια νέα νοοτροπία με γνώμονα την επιτυχία που τους ακολουθεί στο χώρο εργασίας.
Συμπέρασμα
Οι εργαζόμενοι θέλουν να δουν περισσότερα τέτοια στοιχεία στην εκπαίδευση. Λαμβάνοντας υπόψη τα οφέλη, τόσο για αυτούς όσο και για την επιχείρησή σας, ήρθε η ώρα να κάνετε το επόμενο βήμα.
Πηγή: eLeaning Industry