Νέες τεχνολογικές τάσεις και τα must-have digital εργαλεία για να είστε στην κορυφή το 2022

Digital Marketing

21/1/2022
Οι marketers δεν εφησυχάζουν ποτέ. Νόμος. Είναι τόσο καταιγιστικές οι εξελίξεις σε ολόκληρη την ψηφιακή πραγματικότητα - και σαφώς όχι μόνο εκείνη που αφορά το πεδίο του digital marketing - που ένα ενδεχόμενο “lay back”, θα μπορούσε να αποβεί μοιραίο για την πορεία και την επιτυχία μίας online επιχείρησης. 
 
Κάθε χρόνο γινόμαστε μάρτυρες καινούριων και σε κάποιες περιπτώσεις απροσδόκητων ψηφιακών τάσεων, που καλούμαστε να γνωρίσουμε αλλά και να ενστερνιστούμε, αν θέλουμε να παραμείνουμε στο προσκήνιο και γιατί όχι να ανέβουμε στην κορυφή. 
 
Το 2021 μας άφησε με κάποιες πολύ δυνατές ψηφιακές τάσεις που όπως φαίνεται ήρθαν για να μείνουν. 
 
Τάση 1: Μικρά (αλλά θαυματουργά) video 
Το Tik Tok δημιούργησε μία τάση που τελικά εδραιώθηκε πλήρως και αντί για status ενημερώσεις και photo posts, υπάρχει ένας βομβαρδισμός από short videos. Το Instagram λάνσαρε τα “Reels” και το YouTube ήρθε να απαντήσει με τα “Shorts”. Μέχρι το 2022, τα online βίντεο θα αποτελούν περισσότερο από το 82% της συνολικής επισκεψιμότητας των καταναλωτών στο Διαδίκτυο — 15 φορές υψηλότερο από ό,τι ήταν το 2017. 
 
Τάση 2: Ιδιωτικότητα, διαφάνεια και προστασία των δεδομένων των καταναλωτών 
Οι καταναλωτές έχουν γίνει περισσότερο καχύποπτοι με τις διαφημίσεις με τις οποίες τους στοχεύουν οι εταιρείες. Τα brands πρέπει να προετοιμαστούν για περιορισμούς. Η Google έχει ήδη ανακοινώσει πως (με μία καθυστέρηση κατά ένα χρόνο τελικά) θα καταργήσει έως το 2023 τα third – party cookies. Ο Safari και ο Firefox έχουν ήδη εφαρμόσει κάποιους αποκλεισμούς cookies τρίτων, ωστόσο ο Google Chrome - ως ο πιο χρησιμοποιούμενος σε desktop χρήστες - είναι αυτός που θα ταράξει σοβαρά τα νερά στη βιομηχανία της διαφήμισης. Σαφώς δεν πρέπει να ξεχνάμε πως η Apple με την ενημέρωση ασφαλείας του iOS 14 επέβαλε περιορισμούς στην παρακολούθηση δεδομένων χρηστών από εκδότες του App Store, γεγονός που οι χρήστες καλοδέχτηκαν. Παρά τις σημαντικές αυτές αλλαγές πολλοί είναι εκείνοι που διατείνονται πως αυτό δεν είναι απαραιτήτως το τέλος του data-driven marketing αλλά η αρχή για μία σχέση μεταξύ εταιρειών και καταναλωτών που θα διακρίνεται για τη διαφάνειά της και συνεπώς την αφοσίωση των δεύτερων στους πρώτους. 
 
Τάση 3: Meta και metaverse 
Οκτώβριος 2021. Ο Mark Zuckerberg σκάει τη βόμβα περί αλλαγής τόσο του ονόματος της μαμάς - εταιρείας του Facebook σε Meta αλλά και του brand γενικότερα. Συγκεκριμένα, ανακοινώνει τα σχέδια του να χτίσει το metaverse - έναν ψηφιακό κόσμο, βασισμένο στην εικονική και επαυξημένη πραγματικότητα, όπου οι χρήστες θα μπορούν να αλληλεπιδρούν, να κοινωνικοποιούνται, να δημιουργούν περιεχόμενο σε εικονικό περιβάλλον αλλά και έσοδα από τις εικονικές συναλλαγές τους χρησιμοποιώντας τεχνολογία blockchain και κρυπτονομίσματα. Ο ίδιος προσδοκά, σύμφωνα με άρθρο του Guardian, το metaverse να φτάσει το 1 δις ανθρώπους μέσα στην επόμενη δεκαετία. 
 

 

Τάση 4: NFTs
Η χρήση των NFTs (non-fungible tokens) αυξήθηκε σημαντικά το 2021 και όλα δείχνουν πως θα συνεχίσει την ανοδική πορεία. Το Δεκέμβριο του 2021 η αγορά NFT πέρασε τα 22 δις δολάρια, ενώ πέρυσι δεν ξεπερνούσε τα 100 εκατομμύρια. Η μεγαλύτερη πώληση NFT ήταν εκείνη του Everydays: The First 5000 Days που ανήκει στον ψηφιακό καλλιτέχνη Beeple (κατά κόσμον Mike Winkelmann), που δημοπρατήθηκε για 69,4 εκατομμύρια το Μάρτιο. 
 

Everydays: The First 5000 Days by Beeple. | Christie's
 
Τα παραπάνω τεχνολογικά/ψηφιακά τεκταινόμενα δεν είναι τα μόνα που έχουν συντελεστεί και έχουν δημιουργήσει νέες τάσεις, κυρίως στο χώρο του digital marketing. Υπάρχουν πολλά ακόμη δεδομένα που πρέπει να λάβουμε υπόψη, όπως η αύξηση των zero-click searches, η άνοδος του audio περιεχομένου (βλ. podcast), η αύξηση των αγορών μέσα από τις πλατφόρμες κοινωνικού περιεχομένου. 
 
Εργαλεία που κάθε digital marketer πρέπει να χρησιμοποιεί 
 
Όπως προαναφέραμε, οι digital marketers είναι εκείνοι οι επαγγελματίες που οφείλουν να παραμένουν ενημερωμένοι και να βρίσκονται πάντα ένα βήμα μπροστά. Και αν δεν μπορούν να είναι μπροστά από τις εξελίξεις, μπορούν να είναι μπροστά από τους ανταγωνιστές. Σε αυτό θα τους βοηθήσουν τα ακόλουθα εργαλεία. 
 
Τα Top 5 
 
Το εργαλείο αυτό που μας παρέχει η Google φυσικά και δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις. Αποτελεί τη νούμερο 1 επιλογή για όποιον δραστηριοποιείται στο χώρο του Digital Marketing, αφού αν χρησιμοποιηθεί όλο το εύρος των εργαλείων του, μπορεί να κάνει θαύματα. Προσφέρει πολύτιμες και λεπτομερείς πληροφορίες για τις καμπάνιες και για την ιστοσελίδα μας, για την αλληλεπίδραση των χρηστών μας, τα δημογραφικά στοιχεία των πελατών μας, τον όγκο της επισκεψιμότητας. Επιπλέον, χρησιμοποιώντας το μπορούμε να προβλέψουμε πώς θα αποδώσουν μελλοντικά οι καμπάνιες μας. 
 
#2: Buffer
Αναζητάτε έναν αποτελεσματικό τρόπο να διαχειριστείτε τους λογαριασμούς της σελίδας σας στα Social Media;. Το Buffer είναι αυτό που χρειάζεστε, ένα εργαλείο για ανάλυση, έγκαιρο σχεδιασμό και προγραμματισμό αναρτήσεων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και παράλληλα για διαχείριση πολλών λογαριασμών κοινωνικών μέσων. 
 
#3: SEMRush 
Ένα από τα σημαντικότερα εργαλεία για όποιον επιθυμεί να βελτιώσει τη SEO στρατηγική του. Μας βοηθά στην έρευνα λέξεων-κλειδιών, στην παρακολούθηση SEO, στην εύρεση πιθανών ευκαιριών για backlinks. 
 
#4: SentiOne 
Το SentiOne θα είναι τα αφτιά σας στο διαδίκτυο. Με λίγα λόγια το συγκεκριμένο αποτελεί τη λύση για όποιον αναζητά έναν εύχρηστο τρόπο να παρακολουθήσει όσα λέγονται online για το χώρο/τη βιομηχανία όπου ανήκει η επιχείρησή σας. Βασίζεται στην Τεχνητή Νοημοσύνη και παρέχει social listening & analysis με σκοπό να προσφέρετε καλύτερη εμπειρία στους πελάτες σας.  
 
#5: MailChimp 
To email marketing αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του digital marketing και πρέπει να γίνεται σωστά. Το Mailchimp θεωρείται ένα από τα πιο εύχρηστα εργαλεία για να απευθυνθεί κάποιος στους καταναλωτές/χρήστες του με πλήρως επαγγελματικό τρόπο. 
 
Άλλα εργαλεία 
 
Ένα plugin που μας δείχνει με ένα dropdown οποιαδήποτε τεχνολογία χρησιμοποιούν στην ιστοσελίδα τους οι ανταγωνιστές μας. 
 
Ένα εργαλείο που μας βοηθά να δούμε την ιστοσελίδα μας, όπως τη βλέπουν οι μηχανές αναζήτησης και να αντιληφθούμε τι λείπει ή είναι σπασμένο. 
 
To Canva είναι το πιο user-friendly εργαλείο για τη δημιουργία designs. Περιλαμβάνει τόσο free όσο και paid πλάνα και μας επιτρέπει να δημιουργήσουμε τα γραφιστικά που χρειαζόμαστε σε λίγα μόλις λεπτά. 
 
Επεξεργαστείτε τις φωτογραφίες σας δωρεάν, εύκολα και γρήγορα με τον photo editor Pixlr. Εξαιρετικά εύχρηστο online εργαλείο. 
 

Αν αναζητάτε τη γνώση και την εξειδίκευση στο χώρο του Digital Marketing και παράλληλα θέλετε να βρείτε και μία ευρεία γκάμα εργαλείων που θα μπορείτε να χρησιμοποιήσετε άμεσα στη δουλειά σας, μπορείτε να αποκτήσετε το ADVANCED CERTIFIED COURSE by ACTA Digital Marketing Strategies που παρέχεται από το Skillbox με e-learning παρακολούθηση.

 

Jobfind

Πιστοποιημένη πλατφόρμα e-learning εκπαίδευσης
Τεχνοβλαστός Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης
Powered by: